METYA Creative Commons License 2004.10.22 0 0 328

Alapvetően szerintem téves az az elképzelés, hogy a fapados gépeken fapados utas utazik. Manapság már igen sok üzletember utazik fapadossal, mert a költségracionalizálás elérte a cégeket is, és nem fizetnek ki feleslegesen dupla-tripla összeget. Sajnos nálunk alapbeállítás az, hogy ha nem fizetsz ki sok pénzt a repjegyedért, akkor szegény vagy és kuss a neved.

Na ez egy nagy baromság. Igenis a fapadoson is ugyanolyan emberek utaznak, mint a normál járatokon, csak esetleg nincs szükségük azokra a szolgáltatásokra, amit egy normál légitársaság kínál. Egy 1,5-2 órás járaton simán elvagyok kaja-pia nélkül, a lényeg a pontosság. Ha egy fapados pontos, akkor megnyeri az üzletembereket.

 

Példaként a Germanwings-et hozom fel, amely használ még régi Lufthansa gépeket, kiccsit sűrítették a sorokat, de ugyanolyan kényelmes ülései vannak mint a Lufinak. A lábtér kisebb, de elviselhető. Pontosan indult-érkezett oda-vissza, 5 Eur-ért kaja-pia kapható, és pár Eur volt a jegy. Az oda-vissza út volt összesen max. 15.000 Huf. Ez állt szemben a normál légitársaságok 75-100 ezres ajánlatával.

 

A fapados terminál is helyenként kiváló, helyenként elviselhető, nálunk a lehető leggyengébb volt. Ezek szerint Ciampino még ennél is gyengébb, de nem ez az etalon.

 

 

Előzmény: zahnstein (327)