METYA Creative Commons License 2004.10.08 0 0 314

Na, akkor hol is tartunk?

Adott egy flag carrier, amely épp csak vergődik. A viszonya a reptérrel nem éppen ideális, a reptér ott szivatja ahol tudja. Irreális bérleti díjak, irreális piaci verseny.

 

Malév elköltözik, fizeti a bérleti díjat másnak. Tehát leegyszerűsítve. Eddig az egyik állami cég bazi drágán adta a másik állami cégnek a helyiségek bérleti jogát. Most a Malév másnak fizet inkább.

Elgondolkodtató, hogy miért ilyen rohadt drága Ferihegy. Kinek jó ez?

A bérleti díj a puszta közepén, amelynek jórészét ingyen kapta az LRI anno, sokkal drágább mint a belvárosi irodabérlet.

Milyen fejlesztéseket hajtott végre? Szinte semmit.

 

Miért nem pusztul ki Ferihegy még mindíg? Mert monopolhelyzetben van.

Ha a közelben nyílna egy reptér, amely megfelelne az igényeknek, lehetne bezárni Ferihegyet.

 

Nehéz megmagyarázni a külföldi kollégáknak, hogy miért drágább egy sör mint LHR-en, vagy szinte bárhol a világon. Nehéz megmagyarázni, hogy miért csak agresszív maffiózó taxisok állhatnak a reptéren, miért nincs gyors tömegközlekedés. Persze én sem értem...