Na, akkor hol is tartunk?
Adott egy flag carrier, amely épp csak vergődik. A viszonya a reptérrel nem éppen ideális, a reptér ott szivatja ahol tudja. Irreális bérleti díjak, irreális piaci verseny.
Malév elköltözik, fizeti a bérleti díjat másnak. Tehát leegyszerűsítve. Eddig az egyik állami cég bazi drágán adta a másik állami cégnek a helyiségek bérleti jogát. Most a Malév másnak fizet inkább.
Elgondolkodtató, hogy miért ilyen rohadt drága Ferihegy. Kinek jó ez?
A bérleti díj a puszta közepén, amelynek jórészét ingyen kapta az LRI anno, sokkal drágább mint a belvárosi irodabérlet.
Milyen fejlesztéseket hajtott végre? Szinte semmit.
Miért nem pusztul ki Ferihegy még mindíg? Mert monopolhelyzetben van.
Ha a közelben nyílna egy reptér, amely megfelelne az igényeknek, lehetne bezárni Ferihegyet.
Nehéz megmagyarázni a külföldi kollégáknak, hogy miért drágább egy sör mint LHR-en, vagy szinte bárhol a világon. Nehéz megmagyarázni, hogy miért csak agresszív maffiózó taxisok állhatnak a reptéren, miért nincs gyors tömegközlekedés. Persze én sem értem...