Igaz a szög miatti tolóerőcsökkenés, de amennyiben 15°-ra fordulnak ki a tengelyek, a tolóerőből 96,6%, ha pedig 20°-ra térítem ki a tolóerővektort, akkor is 94% tolóerő marad meg. Vagyis 3,5-6 % lenne a veszteség, ami szvsz kevesebb, mint a "homlokonnyomott" vontatmány által elfogott tolóerő.
Kormányzás: a kitérített csavartengelyek akár még felhasználhatók is lehetnek a kormányzásban. Ha fixek a tengelyek, akkor a két csavarra adott tolóerő különbsége már kormányerőt képviselhet (persze kormánylap, netán orrsugárhajtómű köllhet:))
Ha viszont elfordítható hátul a meghajtás, akkor a kormányzás leegyszerűsödik (a tolóerőelfordítás kivitelezése viszont bonyolítja a dolgokat:))
Tolóüzemben nulla fok kitérítéssel mehet a bringa, ha meg mögéakasztanak két uszályt, akkor lehet terpeszteni:)))
Na jó, csak elvi felvetés, eszmefuttatás volt:)))
Repülőgépen létezik amúgy nem hossztengellyel párhuzamos hajtóműbeépítés.