gmarc Creative Commons License 2004.09.09 0 0 4648

Nem tudom, hogy megoldás lenne-e (lehet, hogy hülyeséget mondok, előre is elnézést érte) az, amivel ugyan próbálkoznak, de nem sok sikerrel: a mellékvonalak kiszervezése valamilyen formában. A helyi érdek lehet, hogy jobban meg tudná fogni a pénzt (na és a MÁV-nak orrán-száján dől a lé), de sajnos a jelenlegi magyar viszonyok között ez szinte lehetetlen, mert gyakorlatilag az állam egyik zsebéből a másikba pakolná a pénzt (illetve az adósságot), gondolok itt a megyék regionális vasútjaira.

 

Kérdésem az, hogy nyugaton ezt hogy csinálják? DB-ék meg a DSB-ék? Nem lehetne valahonnan modellt "importálni", és adaptálni (ésszel!!!) a magyar viszonyokhoz? Biztos, hogy csak a felszedés a megoldás?

 

Egyébként nem vagyunk egyedül a problémával: a DB ugyanezzel küzd a keleti tartományokban, a 2000-es években ott is sok tíz vagy száz kilométer mellékvonalat zártak be, és nincs megoldva a probléma.

 

A teherforgalom megszűnéséért pedig nem csak a gazdasági helyzetet kell okolni, mert a MÁV is hatékonyan segítette a leépülést, lsd. a "rendeletileg letiltott" forgalmakat.

Előzmény: ZE (4647)