mestska Creative Commons License 2004.09.06 0 0 451

Sajnos mostanában a körforgalmta rengeteg olyan helyen alkalmazzák, ahova egyáltalán nem való. Ideális esetben a körforgalom fő és mellékiránya közt a forgalomkülönbség max. 3-4 szeres. Így azt hiszem érthető, miért nincs minden főúti keresztezésben körforgalom. Egyszerűen csak a főúti átlagos haladási sebességet csökkentenéd le.

 

A mini körforgalmakról, különöüsen azokról, melyeknek járható a belső gyűrűje is, meg van a véleményem, hisz ezeket a magyar közlekedési morál egyszerűen nem bírja el, s a minimális körivsugár miatt ugyan a nagyobb járművek számára megengedett az áthaladás a felfestésen, ezt nálunk a kisebb járművek is megteszik, mert nincs hatékony ellenőrzés, és következetes büntetési rendszer.

 

Szolnokon, amikor megépítették az első körforgalmat (a belső gyűrű átmérője van vagy 20 méter), simán átmentek rajta, fákat kellett telepíteni középre.

Előzmény: nezz_körül (450)