trikó Creative Commons License 2004.07.20 0 0 177

Kedves Anita!

 

Néhány tényről megfeledkezel, vagy csak nem zavarnak:

 

Malév - BA Rt ellentéteket szítani sem itt, sem a malév topicban nincs értelme az alábbiak miatt:

 

1973-ban, majd később egy újabb körben történt meg a Malév és az LRI (BA jogelőd) közti vagyonmegosztás.

 

Az LRI kapta meg az összes ingatlant, amelyekért azóta is bérletet kér és kap mindenkitől. Leszállásért gépparkolásért mindenki tejel.

 

A Malév megkapta a rohamosan amortizálódó Tupoljev flottát. Ingatlan vagyona a repülőtéren nulla, azaz nulla meradt.

A gépek értéke lenullázódott, elavultak, modern nyugati gépekre kellett volna őket cserélnio, de miután a cégnek vagyona nem maradt, (leszámítva a Malév üdülőt, és egys kisebbségi hányadot a Hyatt-ben) hitelképessége is gyenge volt.

 

Folyamatos tőkeinjekciók tartották életben, mioközben kavés okos, sok buta és pár tróger vezérigazgatót tett az állam az élére egymás után. Szakmai vezetői döntések ha születtek is, azt a tulajdonos hülyesége húzta át. Ma a Malév egy olyan taxivállalatra hasonlít, amely az autóit a Hertztől bérli.

 

Szemben ezzel az LRI gondjai elenyészőek voltak. Volt egy bebetonozott vezér, és egy folymatosan növekvő értékű ingatlan, a repülőtér.

Ha kevés volt a pénz, felemelték a bérletet, és kedvezményt sem adtak a nagyfelhasználóknak (MA,LH,AF).

Monopolhelyzetben vannak a mai napig, bérelniük nem kell igazán semmit így nem nehéz nyereségesnek lenni. Alant volt szó arról, hogy míg a Malévnek mint nagyfelhasználónak nem volt hajlandó a külföldi szokásokhoz hasonlóan kedvezményes árakat adni, addig a Malévre is piaci veszélyt jelentő fapadnak nagyon komoly kedvezményekkel kedveskedik, vagyis a konkurenciát kifejezetten segíti. Így mindenki másnak van joga a Malév szemére vetni az évi néhány milliárdnyi veszteséget, leszámítva a BA Rt-t.

 

Ezenközben létrehoztak még olyan vállalkozást is mint a Minibusz, ahol a nagyon komoly nyereség része az is, hogy bőségesen a törvényes munkaidő felett dolgoznak az emberek (nesze utasbiztonság), szakszervezeti tevékenységről ezzel szemben szó sem lehet, mert azért kirúgás jár.

 

A Malévet ezzel szemben olyan helyzetbe hozta a BA rt., hogy a saját dolgozóinak nem tudja a törvényben előírt meleg étkeztetést sem biztosítani, mert annak jogát a BA.Rt eladta meglehetősen maffiózó módszerekkel kizárólagos joggal egy Louis nevű pocsék de méregdrága cégnek. (Működik még egy csótánybüfé és kész) (Ugyanígy a saját dolgozóinak sem biztosítja a BA. a törvényes és tisztességes árú dolgozói étkeztetést).  A pihenők mérete elenyésző a méregdrága bérlet miatt.

 

Csak hogy összehasonlítást tudjon végezni bárki, a BA Rt terminálterületi helybérlete drágább, mint a belvárosi üvegpaloták irodabérletei.

 

Ugyanakkor még a vízdíjra is jócskán rátesz a reptéren. (Még az 1-es terminállal szemben a sporttelepnek és a Malév dolgozói bérháznak kiszámlázott hideg/meleg BA Rt-vízdíjak  is durván magasabbak  a piacinál ...)

 

Miután a reptéren más ilyen irodabérleti helyet biztosítani nem tud, ezért mindenki ezt fizeti. Mily meglepő, hogy a cég nyereséges.... (?)

 

Ha belöknék a tényleges piacra (mondjuk a reptér felét konkurres cég üzemeltetné) más lenne a muzsika hangja....

 

BA nyereséggel kérkedni még annál is kevésbé jogos, mint a MOL-éval. Utóbbinak legalább van valamilyen gyér versenykörnyezete...

 

 

Előzmény: ANitA (167)