Cifu Creative Commons License 2004.07.19 0 0 72
A Jak-38M a Jak-38 modernizált változata, erősebb fő- és emelőhajtóművekkel, modernebb elektronikával. A Jak-41 lett volna a Jak-38 utóda, amely már szuperszónikus sebességre is képes lett volna, a MiG-29S-ben is használt N-019M radarral szerelve, R-27 és R-73 légiharc, Kh-58 hajó elleni, Kh-25MP és Kh-31P radar elleni rakétákkal, stb. A Jak-38-akat 1991-ben állították le végleg, egy baleset után, a Jak-41 terv végig pénzhiánnyal küszködött, 1992-ben a támogatását is megszüntették, és a Kijev-osztályt kivonták a rendszerből. A Jakovlev iroda 1995-ig saját pénzből még dolgozott a Jak-41 terven, és Jak-141 néven összesen négy prototipust épített, amelyből kettőt reptesztre, kettőt pedig száraztesztekre használtak. Az egyik prototipus Mach 1,8-as sebessége is elért, amelyel a leggyorsabb VTOL gép a mai napig. Reményeik szerint a Latin-Amerikai és Ázsia országok vettek volna a gépből, kissebb anyahajóik számára, de senki sem vásárolt belőle.
Előzmény: Alberto Ley Rivas (71)