Hunor_MON7 Creative Commons License 2004.07.13 0 0 291

Kedves Omegatd! :)

 

Koszonom a gyors valaszod. En is erre hajlok, cserelni kellene, de utananeztem a neten (google), es ott tobb ellentmondasos infot talaltam. Ime, pl. egy idezet a auto2.hu oldalrol:

 

 

Vezerszijmucsere:

Opel Astra 1,4/1,6 (8V)

60 000 (vagy 4 év)

Minden második cserénél feszítőgörgő

 

Ugyaninnen meg:

 

"A vezérműszíjcserekor a gyárak 90 százaléka vezető- és szíjfeszítőgörgő-cserét is előír. Ez azonban drágítja a csereköltséget, különösen a 16 szelepes és a V-motoroknál, amelyekben a szíj hosszú és bonyolult pályán, több görgő által terelve mozog. A görgőcsere elmulasztása enyhébb esetben csak a motor zajszintjének a növekedésével jár, a kopott csapágy zúg. Nehéz a hangot azonosítani, ugyanis a generátorcsapágy, a vízpumpacsapágy is hasonlóan zúg, továbbá a hang folyamatosan fejlődik, nem váratlanul szólal meg, így a használó füle hozzászokik a zajhoz. Komolyabban kopott görgő azonban megragadhat, a beállt görgő pedig koptatja a szíj hátulját -– a görgők mindig hátulról feszítik, vezetik a szíjat. A szíj így gyorsan tönkremegy, elszakad és a fent leírt motorkárokat okozza. Ha az első cserekor nem is, de a másodikkor érdemes az állapottól függetlenül a vízpumpát is kicserélni..."

 

A link egyebkent:

http://www.auto2.hu/a2-web02-07/vezermuszij/cseremeg.htm

 

Udv,

 

Hunor