Hunor_MON7
2004.07.13
|
|
0 0
291
|
Kedves Omegatd! :)
Koszonom a gyors valaszod. En is erre hajlok, cserelni kellene, de utananeztem a neten (google), es ott tobb ellentmondasos infot talaltam. Ime, pl. egy idezet a auto2.hu oldalrol:
Vezerszijmucsere:
Opel Astra 1,4/1,6 (8V)
60 000 (vagy 4 év)
Minden második cserénél feszítőgörgő
Ugyaninnen meg:
"A vezérműszíjcserekor a gyárak 90 százaléka vezető- és szíjfeszítőgörgő-cserét is előír. Ez azonban drágítja a csereköltséget, különösen a 16 szelepes és a V-motoroknál, amelyekben a szíj hosszú és bonyolult pályán, több görgő által terelve mozog. A görgőcsere elmulasztása enyhébb esetben csak a motor zajszintjének a növekedésével jár, a kopott csapágy zúg. Nehéz a hangot azonosítani, ugyanis a generátorcsapágy, a vízpumpacsapágy is hasonlóan zúg, továbbá a hang folyamatosan fejlődik, nem váratlanul szólal meg, így a használó füle hozzászokik a zajhoz. Komolyabban kopott görgő azonban megragadhat, a beállt görgő pedig koptatja a szíj hátulját -– a görgők mindig hátulról feszítik, vezetik a szíjat. A szíj így gyorsan tönkremegy, elszakad és a fent leírt motorkárokat okozza. Ha az első cserekor nem is, de a másodikkor érdemes az állapottól függetlenül a vízpumpát is kicserélni..."
A link egyebkent:
http://www.auto2.hu/a2-web02-07/vezermuszij/cseremeg.htm
Udv,
Hunor
|
|