nivaskarcsi:
1, teljesen jaratlan vagyok az autolakatolasban(tehat gyakorlati oldalrol nem vitatkozom - foleg, hogy egy roncsolodott hatso sarvedo miatt egyikunk sem akar kidobni egy kocsit, bar szerintem te sem csinaltal még törétesztet egyetlen lakatolt kocsival sem)
2, de 2 feleven at tömtek a fejem a Fe-FeC3 diagramokkal, meg mindenfele(de foleg acel) mikroszerkezeti abraival
ami ramragadt (a koszon kivul), az az hogy hegesztesnel nem tudod ugyanazt az anyagszerkezetet produkalni. Arrol nem is beszelve:
- FeC3 atomok elvandorolnak(mint mar irtam)
- a hő hatasara elhuzodik(ezt mindenki tapasztalta mar aki hegesztett) az anyag, ami utanna is benne marad feszultsegkent(ami nem feltetlenul baj, ha az ember tudja, hogy utanna merrol jon a terheles, ami a legtöbb esetben sajnos nem olyan 1xü)
- altalaban anyagvastagsag is megvaltozik(es az anyagszerkezeti kulonbsegek mellett emiatt is valtozik az anyag merevsege)
(-remelem nem maradt ki lenyeges)
es ezek miatt nem celszeru olyan helyeken eszkozolni a hegsztest ahol nagy feszultseg van az anyagban(es feltetelezem, hogy a gyarto azoket a pontokat adja meg, ahol a legkisebb a max. feszultseg).
Ezeket erdemes betartani, mert nem hiaba azokat adtak meg(foleg ilyen teren nem hibaznak sokat a gyartok, mert ha utanna balaeset van es meghal vki...)
"Azért a melegítésnek el kell érni a 700-900fokot,ez az acél fajtájától, ötvözőitől függő átalakulási hőmérséklet.Az új hegesztési technikák épp ennek az átalakult területnek a csökkentését szolgálják"
igen..., nehez ugy hegeszteni, hogy kozben nem melegited fel az anyagot(legalabbis hagyomanyos ertelemben). Ezert is jo a pont- es görgös-(igy hivjak?) hegesztes
tehat a lenyeg a lenyeg:
a csavaros elemeket cserelni, többit kalapalni, vagy gyarto altal megadott helyen es technikval cserelni, de szerintem gyakorlati tanacsokat inkabb te adj :-)
/csak azert "szoltam be" mert nem eg ki az otvozo/