BPO-700 Creative Commons License 2004.06.24 0 0 544
A 8-AS VILLAMOS KÖZLEKEDÉS TÖRTÉNETE 1900-TÓL NAPJAINKIG (1985):

1900.10.20.
Megindult a villamosközlekedés Akadémia – Viadukt – Petőfi tér útvonalon.

1903.10.14.
A villamosok az új dunaparti vágányon az Eskü térig közlekedtek.

1910.
A vonal 8-as jelzést kapott és Városliget – Podmaniczky út – Akadémia útvonalon közlekedett.

1920-as évek végén
A 8-as villamosok Városliget – Podmaniczky út – pesti Dunapart – Vámház körút – Lónyai út – Soroksári út – Közvágóhíd útvonalon közlekedtek.

1930-as évek végén
A 8-as villamosok Városliget – Podmaniczky út – pesti Dunapart – Eskü tér útvonalon közlekedtek.

1944.09.26.
A 8-as villamosjárat – Budapest ostroma miatt – megszűnt.

1947.05.12.
A 8-as villamosok Városliget – Dózsa György út – Podmaniczky út – Nyugati pályaudvar útvonalon közlekedtek.

1948.08.01.
A 8-as villamosok immár Városliget – Podmaniczky út – Báthory utca – Kossuth Lajos tér útvonalon közlekedtek.

1952.10.25.
A 8-as villamosjárat megszűnt.
/A vonal egyik szakaszán 21-es, illetve a 23-as villamosok közlekedtek tovább./

1955.05.16.
A 8-as villamosok Újpest, István tér – Baross utca – Megyeri út útvonalon közlekedtek.
/Az egyvágányú vonalon a villamosok 14 perc alatt tették meg a távot./

1980.12.31.
A 8-as villamosjárat – 80 évi üzem után – megszűnt.
/Pótlására 147-es autóbusz közlekedett tovább./

---

Akinek pontosabb adata van, kérem, írja meg!

Köszönöm!

BPO-700