BPO-700 Creative Commons License 2004.06.23 0 0 534
A 89-ES AUTÓBUSZ-CSALÁD KÖZLEKEDÉS TÖRTÉNETE 1964-TŐL NAPJAINKIG (1994.):

1964.11.21.
A 89-es autóbusz Aszódi utca – Józsefváros – Rákóczi út – Erzsébet híd – Naphegy tér útvonalon közlekedett.
/Ezen a vonalon korábban mikrobuszok közlekedtek!/

1972.12.23.
A 89A jelzésű autóbuszok Baross tér, Keleti pályaudvar – Erzsébet híd – Mikó utca útvonalon közlekedtek.
/A járat a megszűnt 44-es villamos pótlására indult be!/

***
FIGYELEM!
A 89A jelzésű autóbusz éjszakai órákban – a főváros harmadik éjszakai járataként – Rudas fürdőig közlekedett!
***

1977.01.01.
Az alábbi forgalmi változás történt:
--- A 89-es autóbuszok Népszínház utca (Blaha Lujza tér) és Aszódi utca között közlekedtek;
--- A 89A jelzésű „nappali” autóbuszjárat viszonylatjelzése 78-as jelzésre módosult;
--- A 89A jelzéssel (új útvonalon!) Nagyvárad tér és Aszódi utca között közlekedtek;
--- A 89A jelzésű „éjszakai” autóbuszjárat közlekedésében nem történt változás.

1980.03.30.
Az alábbi forgalmi változások történtek:
--- A 89-es autóbuszok Népszínház utca (Blaha Lujza tér) és Nagyvárad tér között közlekedtek;
--- A 89A jelzésű „nappali” autóbuszjárat megszűnt;
--- A 189-es autóbuszok Aszódi utca – Ecseri út, metróállomás – Táblás utca útvonalon közlekedtek;
--- A 189A jelzésű autóbuszok Aszódi utca – Ecseri út, metróállomás – Lobogó utca útvonalon közlekedtek.

?
A 189-es és a 189A jelzésű autóbuszjárat megszűnt.

1988.05.16.
A 89-es autóbusz útvonala Nagyvárad tér környékén módosult: …Diószeghy Sámuel utca – Elnök utca – Bláthy Ottó utca – Üllői út – Korányi Sándor utca – Diószeghy Sámuel utca…

1994.10.03.
A 89-es autóbuszjárat – járműkihasználatlanság miatt – megszűnt.

***

Akinek pontosabb adata van, kérem írja meg!

Köszönöm!

BPO-700

Előzmény: Blöky (532)