rboxstudio Creative Commons License 2004.05.26 0 0 631
HÍVÓSZÁMKIJELZÉS GSM-RLL-en(7-el kezdődő számok)

A matávosok teljesen megbolondúltak!
Amikor új GSM-es telefonvonalamat megrendeltem, kértem a hívószámkijelzést is, de arra azt mondták, hogy ezen a rendszeren ez nem működik.

Nem hagytam annyiban a dolgot, a problémámat megírtam a matávnak, ki is vizsgálták, és a vizsgálat eredménye a következő:

A hívószámkijelzés szolgáltatás elvileg működik a gsm rendszeren, de azt a westel nem aktiválja, mivelhogy olyin irányú megállapodás nincs a két szolgáltató között, de azért utánnanéznek, hogyan lehet ezt bekapcsolni.
pár nap múlva felhívott egy matávos szerelő, aki érdeklődött a dolgok után, beszélgetésünk után abban egyeztünk meg, hogy felhívom az 1212-őt és megrendelem a szolgáltatást.
Fel is hívtam őket, de a szokásos szöveget hallottam: "A szolgáltatás műszaki okok miatt nem megoldható"
ekkor bbedurrant az agyam, és visszahívtam a szerelőt. elmondtam neki, hogy az 1212-ön "elhajtottak".
Komolyan mondom az a szerelő a legnormálisabb az egész bandában, mert intézkedett, méghozzá nem is akárhogy...

Kerölőúton megrendelte a hívószámkijelzést a westelesektől, akik azt bekapcsolták, és azóta is működik...
A poén az az egészben, hogy a matáv minden hónapban számlázza a hívószámkijelzés havidíát...

A java csak most jön!

Ezt AZ EGÉSZ ESETET bejelentettem a matávnál, akik elnézést kértek a kellemetlenségért, mert arrol volt szó, hogy a szolgáltatás működik, csak nekik az ügyviteli programukban úgy volt megjelölve, hogy nem működik. A matávos csaj azt is mondta, hogy a hibát kijavították, és ezek után megrendelhető lessz a hívószámkijlzés a GSM-RLL Vonalra is.

Ennek az egész család megörült, mert anyámnak is GSM-telefonja van, és gondoltam, ha már működik a szolgáltatás meglepem az öreglányt egy hívószámkijelzős telefonnal.
meg is rendeltük a szolgáltatást , és láss csodát, egy hét mulva jött anyámnak az ajánlott levél idézem: "köszönjük megrendelését a hívószámkijelzéssel kapcsolatban, de sajnos az ön telefonvonalán a szolgáltatás műszaki okokból nem működik."
Ekkor aztán teéjesen eldurrant az agyam, mert azt hittam, hogy már egyszer sikerült ezt az ügyet letisztázni.
Úgyhogy kénytelen voltam megin felhívni a matávos szerelőt, (akivel azóta összehaverkodtunk, és ketten röhögünk a matáv hülyeségein...) hogy csináljon valamit.
Ö aztán "rendet csinált" (ugyanolyan módon mint az én telefonomnál, kerülőúton megrendelte a westeleseknél). Azóta az anyám vonalán is működik a hívószámkijelzés!

Tehát mindenkinek aki GSM-es Vonallal rendelkezik
mondom, hogy tartson ki és ha hívószámkijelzést akart akkor ne fogadja el a "műszakilag nem megoldható" választ, mert a szolgáltatás működik a GSM vonalon is csak a matávosok hülyék!!!
A hívószámkijelzés CSAK a következő esetekben nem működik:
-PCM-Vonal(Vonalkoncentrátor)
-RLL Állomás(Ilyenek már állítólag nincsenek)
-Ikervonal
-AR központ

lehet, hogy írni kell nekik egy E-Mail-t, és megoldható a hívószám kijelzés!

Én az ugyfelszolgalat@mail.matav.hu címre írtam, és bejött!

MKindent összefoglalva, ez az eset bizonyítja azt hogy a matávosok valahol nagyon bírkák!!

Működik egy szolgáltás, és azt mondják rá hogy nem!!! Pedig a hívószámkijelzés fizetős, külön havidíja van!!!! Tehát nem csak az előfizetők szívnak, hanem valamien szinten a matáv is!(Az országban kb 50.000 GSM-RLL Telefon van, és képzled el ha ezeknek csak a fele megrendeli a szolgáltatást az mennyi bevételt jelent! számonként havi 200 forint)

Ja és mégegy dolog a matávos kártyát éttetem egy mobilba és, láss csodát az egész országban a saját körzetszámomon és telefonszámomon vagyok elérhető!!!

Én debreceni vagyok, és akár a balatonnál is az othoni számomon tudok telfonálni!!!!!!!!!!!!!!!!
A trükk a következő:

- Meg kell tudni a kártya PIN kódját (Tehát összehaverkodni egy matávos szerelővel, mert a pin kódot csak úgy nem mondják, meg, de ha a szerelő azt mondja odabent, hogy terminált kell cserélni, akkor a szerelőnek megmondját a kódot, az meg neked.
-Át kell írni a terminál IMEI Számát a mobilba.

A használat során a következőkre kell ügyelni:

- A használt mobil lehetőleg NOKIA vagy SAGEM legyen(Attól függ mijen a terminál, elvileg akármien mobilba be lehet írni az IMEI-t)
-A terminál és a mobil ne legyen egyszerre bekapcsolva.
-a mobilon a saját szám elküldése beállításnak "hálózati beállítás"-on kell lennie, mert különben nem jön létre a hívás(A GSM RLL vonalon valamien oknál fogva nem lehet a számot esetileg letiltani, tehát a mobiloknál megszokott #31# nem működik.)
-A tárcsázás során 06 előválasztóval lehet hívni(kivéve a helyi számokat) mert a +36 esetén nem jön létre a hívás
-A GSM RLL Telefonok WESTEL hálózatot használnak, a SIM kártya is Westeles, tehát a mobilnak is westelesnek, vagy függetlennek kell lennie.
-A vidéki GSM RLL Számok valamien oknál fogva Pest megyében nem működnek(Olyan mint ha a kártya le lenne tiltva a hálózatról: "Hozzáférés elutasítva") bAzt hogy ennek mi az oka egyenlőren nem sikerült kiderítenem, de "Dolgozom" az ügyön...

Akinek használható hozzászolása van a "mobilizáláshoz" vagy további információra van szüksége az írjon nekem: 9754074@westel900.net

Üdv: R