Pazár
2004.05.26
|
|
0 0
11
|
Spanyol nemes
Sötétkék autó fut az úton szolid spoilerekkel, szép, de nem feltűnő felnikkel, halkan duruzsoló gyári kipufogóval, s megáll a lámpánál. Mellette gyári lóerőgyár, lemezei alatt legalább 200 pacival, vezetője unottan átnéz, csak egy vagány gyerek áll mellette feldíszített, hétköznapi Seattal. Majd megmutatja neki, amint zöldre vált a lámpa! S lőn meglepetés! A Seat kilő, és gyorsan behozhatatlan előnyre tesz szert. Persze nem csodálkozna a legyőzött, ha tudná, mennyit dolgoztak azon, hogy az elhúzó Seat Leon így menjen. Száraz úton 5,8 másodperc alatt éri el 100 km/h sebességet, és 240 Km/h-ig gyorsul. Az autó a március eleji gyorsulási versenyen kategóriagyőzelmet ért el.
Jó alap a tuningolásra a Leon 1.8T 4x4. Az eredetileg 180 lóerős turbómotor gyári forgatókönyv szerint izmosítható, hiszen van 225 lovas változata is. Külön előny, hogy a teljesítményt az autó az összkerékhajtás által át tudja vinni az útra. Az egyéves Leon tulajdonosa, Damniczki Balázs 1500 km után vitte el kocsiját az ATC tuningcéghez csiptuningra. Az első beavatkozással a motor 198 lóerősig izmosodott, nyomatéka 335 Nm-re nőtt.
De mindez még kevésnek tűnt. Két hónapi nyomozás következett a megfelelő ember után, végül a tavalyi székesfehérvári ralin az év szervizcsapatánál találta meg a csodaszerelőt, Horváth Istvánt. Ő jó ideig eljátszott a kocsival: az eredeti K3-as turbó turbina oldalát összeházasította a 225 lovas motor K4-es turbójának kompresszorfelével. A hibridturbó by-pass szelepét is lecserélték, így 1,2 barral tölthet, az eredeti 1 bar fölött elengedte a nyomást. A légszűrőház és a turbó közötti eredeti műanyag csövet kevlárra cserélték, ne horpassza be a szívás ereje. Még további másfél hét finomszabályozás, és az autó megérett a versenyre.
|
|