Első Polgár Creative Commons License 2004.05.25 0 0 484
sztem ezt meg sokaig lehetne ragozni. vannak helyettesito termekek boven.
pl a polgar SUV helyett hibrid autot jarat-> egybol van megrendeles az iparnak, munkahelyet teremt.
auto helyet gyalogol vagy bicajozik -> amortizalodik a cipo, ruha, bicikli, megehezik az ember.
sztem a lenyeg valahogy ottan van, hogy lehetoleg minel tobb ember dolgozzek, es a munka amit csinaljon ne burokratikus f szveres legyen, hanem olyanvalami, amit a tobbi ember ( a piac ) hasznoskent ismer el. ha van egy ilyen rendszered, igazabol mindegy, hogy az olaj 20, 40, vagy 200 dollar. alkalmazkodokepesseg, rugalmassag kell. a gazdasagi aktivitas magas szintje nem csak egyfajta (magas olajtartalmu) fogyasztasi szerkezettel erheto el.
a belso mobilitas olyan dolgokat jelent, hogy pl. az ember hajlando akar csaladostul is lakhelyet valtani mondjuk NewYorkbol San Franciskoba, es azt, hogy hajlando szakmat valtani, tanulni az elete soran. az effajta hajlandosag az USAban sokkal magasabb, mint az EUban (mer ott inkabb sztrajkolnak, meg segelyen elnek).
na mindegy nem akarom lekicsinyleni egy esetleges olajvalsag hatasait, de az elmult (70es-80as) evekbeli olajvalsag tapasztalata az volt, hogy aki rugalmas, alkalmazkodokepes, az nyertes(a nyugat), aki pedig merev, burokratikus, idealista az vesztes ( beketabor, arabok).
Előzmény: Törölt nick (483)