Törölt nick Creative Commons License 2004.05.25 0 0 556
"De azt nem árt leszögezni, hogy szerintem teljesen más jellegů munka a grafikai designolás, meg mondjuk a legújabb QUAKE engine tervezése, optimalizálása."

Természetesen. Más jellegű, így van. Én csak annyit mondtam, hogy egyik munkakör sem előbbrevaló a másiknál.

"Tehát, ha csak annyit mondassz, hogy játékszoftver fejlesztô vagy a legtágabb értelemben, az kb. olyan, mintha azt mondanád, hogy hangszerekkel foglalkozol. Nem?"

Tényleg lehet, hogy annak tűnik.
Lehet hogy hihetetlen, de játékszoftverfejlesztésben nem pusztán egy kategóriába tartozom. És ezzel nem vagyok egyedül. Ül még itt néhány ilyen ember..

A cv-ben pl. ilyenek vannak..:
"1997 januárjától saját csapattal (Redward Studios), megkezdtük egy 3D-akció űrszimulátor
fejlesztését, Drift címmel. A projectben 3D modell tervezéssel (csapatunk saját tervezőrendszerével és engine-ével), hangeffektus készítéssel, speciális vizuális effektekkel és 3D vektoros animációkészítéssel foglalkoztam.
A fejlesztési idő alatt több, mint:
-1400db 3D objektumot
-1000db audio szinkronhangot és effektet, kb.
-130db specális (vizuális) effektet, ezek összesen kb.
-1500db különálló effektet tartalmaznak, és kb.
-20db bázist és scene-t
terveztem meg, és tartottam kézben. Mindezeken kívül az összes renderelt és realtime 3D mozi, VHS kiadvány, promóciós videó vágását, hangeffektezését és szinkronját készítettem el. Feladatom volt még a játék egységes grafikai megjelenésének biztosítása, a többi grafikus munkájának összehangolása, felülvizsgálata/szűrése által. A 3D objektumok: az űrhajók, az adatbankban látható fegyverek és tool-ok 150-600 polygonból állnak, az akkori időben kiadott programokhoz képest meglehetősen részletes kidolgozottsággal, olyan technológiákat tartalmazva, amelyek még ma sem túl gyakoriak. Ezen technológiák kifejlesztésében is részt vettem.
1999 Októberétől az Appaloosa Multimediánál dolgoztam, a már kiadott munkák közül részt vettem az Ecco the dolphin projectben (dreamcast és ps2). Feladataim közé tartozott a pályaépítés-bevilágítás, térkép, speciális effektek, realtime 3d mozik készítése, stb. Az általános projectfejlesztés mellett 2001-2002-ben két webes java játékban is dolgoztam grafika/hang/pályakészítés munkakörben: http://www.bonus.com (super dino, streetball)
2002 novemberében adták ki Amerikában saját magáncsapatunk játékát, Drift: when worlds collide címmel. Jelenleg otthoni szabadidőmben saját 3D-s játékkal, modellekkel, hangokkal, filmvágással, digitális fotózással, statikus weboldalak fejlesztésével foglalkozom, valamint részt vettem a fővárosban látható új Taxi állomások modellezésében, és a pályázati dokumentációjának elkészítésében."

Bocs ha hosszú lettem.. Ennyire offtopic témát ide..

Előzmény: nadamhu (546)