Anticato Creative Commons License 2004.05.20 0 0 390
m2 (383): "vagy az AMD vagy egy utodvallalata vagy masik"
Khm a másik az jó eséllyel azt jelenti, hogy spec. az AMD csődbement, de akad próbálkozó, aki bedőlt a marketingdumának, hogy "csak ész kell ..."
Aztán majd az is huzza pár évig, amig a hitelezői meg nem unják, pesze csak akkor, ha egyáltalán jut hitelhez, mert irracionális módon a hitelezők nem tanultak az előd sorsából.
Csak egy ezrest, pedig itt jelenleg van verseny és nem több nagyságrendnyi az erőkülönbség.

"azt magyarazom, hogy nem lehet" - ezért kell korlátozni. QED :)

A:"ahol még sok egyéb eltérés is van a "hagyományos versenypiachoz" képest"
m:" kerdes az volt, hogy ez modositja-e annyira a korulmenyeket, hogy a verseny teljesen megszunjon? vannak-e ujabb cegek?
jelentem nem modositja annyira, jelentem vannak"
"versenykepes uj erok? jelentem vannak"

Ezen a piacon eleve azzal a "céllal" indulnak az adott, akár új cégek, hogy beszállitóivá váljanak a multinak, _nem is szándékoznak versenyezni vele (módukban sem nagyon áll), azaz:

1. a Multik számára ezek léte nem teremt, tart fent versenykörnyezetet (a multinak azért nem kell fejlesztenie versenyezni, mert ilyen cégek "vannak")

Azaz nem versenytényezők. (A piaci árakat pl. a létük nem tudja leszoritani, az nem ettől függ legnagyobbrészt.)

2. Ezek a cégek egymással "versenyeznek", ezen a speciális piacon, ami (192) inkább a klasszikus munkaerőpiacra hasonlit (és kevésbé a versenypiachoz).
2.1 A verseny eredménye itt elsősorban a "felvásárlási" ár csökkenését jelenti, az adott áru, vagy az azt tartalmazó végtermék piaci árat a Multi ettől nagyobbrészt független szempontok alapján alakitja ki.
2.2 Továbbá mivel az eladható mennyiség nem a hagyományos módon (kvázi lineárisan) függ a munkaminőségétől,
hanem eléggé binárisan : megfelelt/nem a Multinak, a minőségjavitás háttérbe szorul (az olcsósághoz képest).
(hogy a "szemét" kitételhez is némi felvezetést, kapcsolódási pontot adjak.)

"pedig az IBM az egy nagyon regi multi. megis mennyire lealdozott nekik"

Egyáltalán nem áldozott le, sőt az olcsóbb alkatrészből épitkezve a profitrése nőtt meg. (Amit a jelenleginél élesebb verseny esetén nem tehetett volna meg, ott az árat kellett volna csökkentenie arányosan az alkatrészekkel)

"nem kell bedolni a marketingnek" - aki nem dől be a marketingnek az megveszi az AMD-t, a kinai árút (ami a marketingnek "köszönhetően" olcsobb). Hiszen ugyanaz, ugyanannyira jó (Khm. két szemét is ugyanolyan "jó" , a jó mathi értelmében mindenképp, ahol ez = az ugyanolyan rosszal)
Aki pedig bedől megveszi drágábban. Melyik fordul elő nagyobb számban ?

Az az én egyéni szoc. problémám, marketingtől függetlenül, hogy én szivesebben megvennék egy technikailag valóban jobb és drágább Intel de inkább Sun, EU, ... terméket. (Addig pedig természetesen marad az ami van.)

Előzmény: math2 (384)