EME Creative Commons License 2004.04.29 0 0 506
"Szin Péter
TEREPJÁRÓ-KÁLVÁRIA
Mérgezi az utasokat az ARO új modellje?
[28.4.2004]

Nem tudja az ARO új tulaja a terepjárókat az Egyesült Államokba exportálni, mert a jármű üléséből amerikai mérés szerint káros szénhidrogének szivárognak. További akadály, hogy az új tulaj csalónak bizonyulhat.
Az ARO terepjáró-üzem mélyrepülése a privatizáció után sem szűnt meg. Az 1957-ben alapított járműüzem új modelljét az Egyesült Államokban egyelőre azért nem tudja forgalomba hozni, mert a hatósági átvizsgálásra az USA-ba kiküldött példányról kiderült, hogy az ülések anyagai káros szénhidrogén-vegyületeket bocsátanak ki.
Ugyan a károsanyag-kibocsátásnak ez a jellemzője szerepelt a méréssorozat katalógusában, a gyártó mégis azt állítja, nem tudott arról, hogy az ülések tervezésekor erre a paraméterre is figyelni kell.
Ford-motorral szerelnék az új modellt
Az ARO új tulajdonosa, az amerikai Cross Lander nevű vállalat főrészvényese, John Perez eredetileg 8-10 ezer darab ARO-t tervezett az Egyesült Államokba exportálni. Az új befektető Ford gyártmányú motorokkal és kapcsolószekrénnyel szándékszik ellátni a Campulung-i terepjárókat. Perez továbbá azt állítja, amerikai partnerei máris megrendeltek 2000 darabot a járműből.
Már három hónap múlva, azaz júliusban szállítani kellett volna az autókat, de ezt a határidőt már azelőtt elhalasztották, mielőtt az amerikai hatóságok szennyezésre vonatkozó megállapítása a gyár tudomására jutott volna..."

Úgy tűnik, nem sokat változott a "modern" és jól bevált forma.