hellcat43 Creative Commons License 2004.04.25 0 0 74
2004. április 24-től a Budapest Airport Rt. új kommunikációs igazgatója Fórika Ibolya, akinek kinevezésével egy időben távozott a cégtől Pető György, a korábbi szóvivő.
Pető ügye tudomásom szerint még nincs lezárva. Ami talán már biztos: 2002. augusztus 19-én, akkor még mint a PLH kommunikációs igazgatója és szóvivője, a Skylux TB-9 Tampico típusú, HA-VES lajstromjelű gépével megközelítette a British Airways BAW 868-as járatszámú utasszállító gépét, mely bevezetést végzett a Ferihegyi repülőtér 13R pályájára. A két légijármű horizontálisan, az összetartó irányon kb. 2 mérföld (kb. 3700 méter), távolodó irányon kb. 0,5 mérföld (kb. 926 méter) távolságra került egymástól. A légijárművek közötti magasság eltérés szintjét egyértelműen megállapítani nem lehet, mivel a HA-VES transzponderének „C” üzemmódja nem működött. Alaposan feltehető, hogy Pető úr nem készült fel megfelelően a repülésre, nem adott le szabályos repülési tervet, nem kapcsolta be a transponder „C” üzemmódját, valótlan tájékoztatást adott az irányítónak gépe helyzetéről, a repülési terv és az ATC engedély ellenére balra, majd később - felülbírálva az irányítói utasítást, azzal ellentétes irányba - jobbra fordult. De végül is mindenki megúszta, és ez a fontos. Azért kíváncsi lennék több mint másfél év után valami megnyugtató zárójelentésre és arra, mondta-e valaki neki, ejnye Gyuri egy B-737-es első tiszttől ez egy kicsit sok…