JFEry Creative Commons License 2004.04.25 0 1 237
Az a dieletrikus-elektrolit dolog számomra teljesen egyértelműen elektrolttal átitatott dieletrikum.

Ugyanis az eredeti leírás selyempapírt ír.
De működik pl. celofánnal és alacsony nyomású technológiás polietilénnel is. Ám PVC-vel stiroflexel már nem.

Hogyan is működik? Van egy jókora belső ellenállású szigetelőnek tűnő rész. Ez a dieletrikum. De ez porózus. Kifene tudná megakadályozni, hogy a porozitása ne tartalmazzon a gyártás során belekerült ionos anyagokat, illetve miként lehetne kizárni, hogy a levegőből ne vegyen fel nedvességet? Jellemzően a terhelt kapocsfeszültség is függ a lemezek összenyomásának mértékétől. (a belső ellenállás változás miatt.)

Ne felejtsd el, itt mikroamperek folynak! (300sec/ 0,1sec : 5mA) Rbe= ~1Mohm
A felület 50*50mm= 25cm2
A papír fajlagos ellenállása 3-30 Mohm*m (ró)
Tehát ennek a papírfelületnek az ellenállása 20Mohm*m fajlagos ellenállással és 0,1mm vastag papírral számolva 800Kohm.
Figyelembe véve a papír ionszennyezettségének mennyiségi és minőségi szórtságaiból adódó, csak parazita elemeket képező részek hatásait, (ezek kifelé hatástalanok) megkaphatjuk a két sorba kötött egység kicsatolható 1- 1,5 milliamperét és 1-2 Voltnyi feszültségét, illetve a tapasztalt 1Mohm körüli belsőellenállást.

Egely szerint Faraday ketrecben is működik.
A mikor mi is foglalkoztunk vele, az oxidréteg egyenirányító hajlama is előtérben került, ami demodulálhatná az elektromos zavarokat. Van is ilyen hatás, mértük is, de ez elenyésző a galván hatás mellett. Két, azonos minőségű, ám az egyik oldalán oxidot tartalmazó lemezt próbáltunk. A megfelelő oldalakat összenyomva adott feszültséget, mely azonban függött a hozzávezető mérőzsinórok hosszától. Viszont így nem töltötte fel a kiegészítő pufferkondit, csak egészen elenyészően.

A galván hatás kimutatására esetleg el lehetne végezni egy a papír összetételének, a fémion diffúziójának az ellenőrző elemzését is.

Teacher!

Feltűnt nekem, hogy Te a személyes empátiádat, érzelmeidet is beleszövöd az általad ismert emeberek tudományos jellegű munkásságának megítélésébe.
Nos!
Ez helytelen hozzáállás. Ettől még nem értékesebb a munkájuk, illetve nem lesznek jobb vagy rosszabb emberek, ha valamit elérnek.

Előzmény: TEACHER (234)