Tommy2 Creative Commons License 2004.04.22 0 0 1565
A_Feri:
Nem vitatkozásképp de...
-ugye nem mondod komolyan, hogy a strobival beállított adagoló pontosabb, mint az indikátorórás?!
- gondolom láttad már, egy idősebb dízelnek a jelét ahogy ugrál. Abba, hogy a strobijele hol van (vagy mászkál le-fel), nagyon sok dolog bele számít, pl. a bordásszíj állapota, hogy mennyire nyúlik már (ettől marhára tud mászkálni), de sokszor (a VE-adagolónál) a hullámostárcsa és a meghajtótengely közti körmöknél lévő lógás miatt is mászkál, de említheném a p.csúcsok állapotát is. Itt belőni a töltést pontosan, szinte lehetetlen.
Az indikátorórás beállításnál az, hogy kopott az elem vége (amit már megevett a fene ha ez így van, mivel résvezérlési szerepe van az elemvégének), szóval erre a "kopott" elemhomlokra nullázol rá és ettől méred ki az értéket (0,9-1mm ált.).
Különben is az elemvégének az éle gömbölyödik le nem az egész.
A tapasztalatom is az, indikátorórás beállításnál nincs pontosabb.
Nézd meg a mostnság nem is adnak meg a strobihoz fok értéket, csak mm.-t az indikátorórához.
Nézd meg, ha pl. "beórázok" egy szívódízel golfot. Az egyik autón 12fok lesz, a másikon lehet, hogy 14.
De egy biztos akkor megy úgy ahogy kell, amikor "bevan órázva".
Üdv.Tommy2