öregSam Creative Commons License 2004.04.19 0 0 54
Na látod ezért vagyunk mi olyan jó karban. De ha nekem mégegyszer valamelyik OM szakértő a gyerekek terheléséről beszél, meglesem és úgy vágom hozzá a gyerek táskáját, hogy az tuti 8 napon túl gyógyuló.
De az alap problémára visszatérve szerintem a jelenlegi tankönyvek nagy része tetszetős, (jó kemény kötésű, dög nehéz) de alkalmatlan arra, hogy a gyerek a tanultakat automatizálja, rengeteg hasonló feladat megoldásával. Ne gondolj nagy dologra, csak emlékezz vissza arra, hogy a mi időnkben, hogy tanultuk meg a szorzótáblát. Mint egy verset. Az én matek tanárom minden óra elején végig mondatta, év végére a leghülyébbre is ragadt valami.
Ma oktatáspolitika, oktatásszociológia és minyavaja van. A lényeg az, hogy a tankönyv írója, kiadója az eladott példányszám után részesedik, amiből visszacsorgat az iskolának. Nem tudom emlékszik-e valaki a képolvasási módszerre. A pedagógia csődje, a dislexiások gyártásának nagyüzemi módszere. Nálunk mégis sikerült kb 10 éven keresztül üzemben tartani, és funkcionális analfabéták tömegét képezni magas állami elismertség mellett. A jelenleg forgalomban lévő tankönyvek és segédanyagok az írójukon, kiadójukon kívül senkinek sem hoznak hasznot.
Bocsi a hosszúságért csak dühöngök. Hétfő van, bepótoltuk, kijavítottuk, gyakoroltuk azt amit már rég tudni kellene.
Előzmény: rocher (53)