Blöky Creative Commons License 2004.04.17 0 0 160
Én általában egy kocsiszínből egyfelé küldök ki egy viszonylatot, ezért aztán a két végállomásról nem egyszerre indulnak. Pl 4:40-kor a külsőről és 5:10-kor a belsőről. Ha az 5:10 későn van, akkor lesz 4:10 és 5:40.
Igaz, ezek on-duty ideje az üzemkezdet utáni járatsűrűségenk megfelelően követi egymást.
Este én is "alpári módszerrel" fejezem be, pl. csúcs után bemegy 3, 21h körül 2, a többi mondjuk 23:30-kor. Ennél kifinomultabb módszerhez ki kellene számítani a teljes furdulót, azaz hogy melyik kocsi/szerelvény mikor hol van... Városi közlekedésben erre egyszerűen nem vállalkozom. Elővárosi viszonylatnál csak akkor, ha rákényszerülök, pl. egy végállomásról több viszonylat indul, már nem mind1, melyik fordul melyikbe (Vágóhíd - Ráckeve / Tököl / Dunaharaszti, és még van sebesvonat is...)
Nagyvasútnál, ahol 1-2-4 stb. órás követések vannak, már nem lehetetlenség a komplett fordulót végégtervezni, meg ott aztán az se mindegy, hogy a vonat melyik végállomáson áll a fűtőházba. (pl. Nyugati i. 19h, off-duty 19:30, de 21 órakor indulna vissza Ceglédről, na ez nagyon snassz lenne).
Előzmény: KZsoci (159)