"Na,és eljutottunk a kulcselemhez:A földgázhoz.
Ugyannis földgázt drága és nagyon nagy befektetést kívánó módszerekkel kell szálítani,és ezek a költségek nagyobbrészt az indítóországban jelentkeznek.Egy-egy gázterminál 100 millió$ nagyságrendű ktsg,és ennek a anyg része nem az usa gazdaságát erősíti."
az általad szolgáltatott CS Monitor cikkben ennél nagyobb összeget igényel az LNG terminál létesítése: 6..8 milliárd dollár az indítóoldalon (hajókat is beleértve). Itt cseppfolyósítják a gázt, lehütve -160 oC-ra. A fogadóoldalon 300 millió..1 milliárd dollárba kerül a terminál kapacitástól függően. Észak-Amerikába 30 terminált szeretnének építeni, de ebből csak 4..5 kerülne Usákiába, mert senki sem szereti a robbanékony elegyek szomszédságát.
Hát ha ezt mind összeadjuk, akkor lassan kijön egy Iraki háború költsége.
The escaping price of natural gas
Another help was a doubling of LNG imports last year. Yet LNG still amounts to only about 1 percent of total gas consumption.
Mr. Stoppard sees a huge business opportunity for imports of LNG - gas cooled to minus 260 degrees F. to make it liquid and suitable for shipment in specialized tankers.
But ramping up LNG imports is expensive and will face "not in my backyard" opposition. A new terminal in the US costs $300 million to $1 billion, depending on its capacity, says Stoppard. The cost at the supply end - gas wells, pipelines, a liquification plant, and ships - could run $6 billion to $8 billion.
At least 30 LNG projects have been announced in North America. But Stoppard figures four or five large regasification terminals will actually be built in the US.