JFEry Creative Commons License 2004.02.18 0 0 218
Nekem ez a rész tetszik a legjobban:

Elektrolitként kálisóból(K2So4) oldottam fel egy fél maréknyit és a tisztáját használom ( megfelelő vezetőképességet biztosít és nem eszi az elektródákat, mint a kloridos vagy nitrátos sók). A képződött durranógázt egy 8-as PE csövön vezetem az autó karburátora és a légszűrő közötti levegővezetékbe, így a motor biztosítja a szükséges szívást. Összeállítás után ki lehet próbálni, a cső végén a 12 voltos áram hatására egy nagyobb öngyújtónyi lángot biztosító durranógáz távozik.

Műszaki vagyok.

Szerintem a saválló pálca az valami 3-10% króm, 5-25% nikkel és vas ötvözete. (egyes elfajzott gyártók mást is tesznek bele, de jellemzően ilyen.) A hegesztőpálca tipikusan 1 méter hosszú, 3-6mm átmérőjű. Ezt, ha felteked D=10re akkor sem fog a félcolos (12,5mm)gumicsőbe beleférni, mert a saválló nagyon szívós, rugalmas, az átmérője még megfolyatva sem kisebb 18-20mm nél.

Az anyagát pedig bizonyosan eszik valamelyest a keletkező ionok. Különben miér kellene pótolni a vizen kívül mást? Pedig még az eletrolit tisztítását is leírja.
Nem gőzmentesíted a keletkező gázt. Így pedig le fograkódni a szívórendszerben. A cseppeccskék magukkal viszik az elektrolítot, ami bele kell, hogy kössön a légszűrőbe...

A d=8mm-es csőben az öngyujtólángnyi tiszta hidrogéngáz kb. 2-3m/s kell hogy haladjon. Eleve ez másodpercenként másfél deciliternyi gázt igényel. Ehhez száz ampernyi áram szükséges. Annyitól pedig percek alatt el is párologna a literni lötyid. De azért írtam hidrogént, és nem durranógázt, mert a durranógáz égési sebessége 3000m/s. Sem hőelvonást (visszaégés gátló szita), sem megfelelő szűkítőt nem írsz, csak hogy gyújtsuk meg! A csövön vissza fog menni az égés az elektrolizáló térbe. (a durranógáz égési sebessége miatt ráadásul a gázáramlásnak még sokkal intenzívebbnek kellene lenni, hogy ott több centis lángnyelv legyen.)

Ne vedd baszogatásnak, de az álmaidat ne tényként írd le!

Előzmény: petike23 (216)