petike23 Creative Commons License 2004.02.17 0 0 216
Csatlakozom.

Gondolom, senkinek nem kell már leírni, de az esetleges új érdeklődőknek, összefoglalva:

Amennyi energiával "rásegít" a menet közben előállított durranógáz, ugyanannyi energiát "elvesz" a generátor által.

A valóságban még sokkal rosszabb a helyzet, mert:

- a generátor nem 100%-os hatásfokkal alakítja a mechanikai munkát (forgómozgás) elektromos energiává;
- az elektrolízis szintén nem 100%-os hatásfokkal alakítja az elektromos energiát kémiai energiává;
- a motorban a bevezetett durranógáz kémiai energiája igen-igen rossz hatásfokkal alakul át mechanikai energiává..
(v.ö. az égéshő =/= fűtőérték)

Tehát ez a mahináció sokkal inkább lassítja az autót, ahelyett, hogy gyorsítaná.

Ahoz, hogy valamennyire is (legalább a Mariska néninek) hihető legyen a mese, nem az ÖSSZES paramétert kellett volna változtatnod:

- fogyasztás: csökkent ("fogyasztása megszégyeníti a mai modern autókét")
- teljesítmény: nőtt ("3-4 személlyel képes 120-130 km/h utazó sebességre nyikkanás nélkül
")
- élettartam: nőtt ("több, mint 30 éve dolgozik kifogástalanul")
- környezetvédelmi szempontból: javult ("környezetvédelmi vizsgálaton a gyári előírt értékeknél jobb paramétereket nyújt")
- alacsony befektetéssel: ("A teljes anyagköltség néhány száz forint")

hiszen ezek egymásnak ellentmondanak.
Pl. ha nagyobb teljesítményt ad le, akkor nem nő az élettartam, stb.

Még jó, hogy nem írtad be, hogy szebb lett a kocsi szine, fényesebbek a kilincsei, stb.. :)

Ki kellett volna hagynod a perpetum mobile gondolatot: "Négyütemű autóban kiváltható a benzin nagyrészt"

És a záró gondolatod:

"de olykor a természet ”csak” négyesre tudja a fizikát, illetve a kémiát"

A Természet mindíg jelesre tudja a természettudományokat.

Üdv: Petike23

Előzmény: JFEry (215)