Durranógáz hajtású autó?
Wartburgom több, mint 30 éve dolgozik kifogástalanul. Úgy megy, mint a golyó, fogyasztása megszégyeníti a mai modern autókét.
A környezetvédelmi vizsgálaton a gyári előírt értékeknél jobb paramétereket nyújt, a mérések szerint a jövőre életbe lépő szigorításnak is megfelel.
3-4 személlyel képes 120-130 km/h utazó sebességre nyikkanás nélkül. Talán nem véletlenül, mert nyolcadik éve működik benne a durranógáz generátoros rásegítő.
Ne gondoljatok valami ördöngős bonyolult szerkezetre, bárki készíthet hasonlót, vagy jobbat.
Szándékosan nem írom azt, hogy vízhajtású autó!
A megvalósítás gondolata akkor merült fel bennem először, amikor a grafitmentesítésen dolgoztam.
Két orosz szerző művében (N.V. Lavrov - A.P. Surügin „Az égés és gázosításelmélet alapjai” Műszaki Könyvkiadó 1965 ) találkoztam a víz égésgyorsító , égésjavító hatása kinetikai megfogalmazásával. Egybevágott ez a korábbi tanulmányaim során tanultakkal, a generátorgáz gyártás hidegre- és melegre fúvatási ciklusaival. Kidolgoztam az eljárást a kilencevenes évek elején.
Beadtam újításnak, de …
Megépítettem a kocsimba egy durranógáz-generátort a következőképpen:
Két saválló hegesztőpálcát feltekertem 10-es átmérőjű rúdra, ezek az elektródák.
1 literes műanyag vegyszeres flakon (a célnak megfelel egy permetszeres flakon is) tetejét átfúrtam, ebbe rögzítettem a két elektródát, ½ collos gumicsövet húztam az elektródákra, hogy össze ne érjenek. A végükre sorkapocssal (csoki) rögzítettem a vezetéket, amit az autóban a gyújtással párhuzamos ágba kötöttem, hogy csak akkor működjék, ha megy a motor.
Elektrolitként kálisóból(K2So4) oldottam fel egy fél maréknyit és a tisztáját használom ( megfelelő vezetőképességet biztosít és nem eszi az elektródákat, mint a kloridos vagy nitrátos sók). A képződött durranógázt egy 8-as PE csövön vezetem az autó karburátora és a légszűrő közötti levegővezetékbe, így a motor biztosítja a szükséges szívást. Összeállítás után ki lehet próbálni, a cső végén a 12 voltos áram hatására egy nagyobb öngyújtónyi lángot biztosító durranógáz távozik. Ez elegendő ahhoz, hogy elegyedve az üzemanyag-keverékkel, annak égését meggyorsítsa és tökéletessé tegye.
A teljes anyagköltség néhány száz forint.
Úgy gondoljátok, hogy az összes szívóüzemű autóba beszerelve jelentősen lecsökkenthető a környezet szennyezése?
Van olyan személy, vagy szervezet aki segítene elterjeszteni? Akadna gyártó, forgalmazó? Érdekli szerintetek ez a lehetőség azt az autóst, aki még arra sem veszi a fáradságot, hogy beállíttassa az autóját?
Ha valaki az elektródák számát(felületét) megnöveli és egy külön áramfejlesztő generátort köt be az ékszíjra a durranógáz előállításához ( a gerjesztést a furdulatszám és a vezetőképesség determinálja ) megteszi a következő lépést a vízhajtású autó tökéletesítése felé. (A mérési eredmények időnként megcáfolják a természettudományi ismereteink alapján várható következményeket, de olykor a természet ”csak” négyesre tudja a fizikát, illetve a kémiát). Vitathatatlan előnye ennek a módszernek az elektromos hajtású autókkal szemben az, hogy nem kell a nagy tömegű akkumulátorokat mozgatni
Négyütemű autóban kiváltható a benzin nagyrészt, a kétüteműbe a kenés miatt kell egy kevés benzin is a tartós működéshez..
Nem szabadalmaztatom az eljárást, bárki megépítheti a fenti leírás alapján a generátort, használja egészséggel saját felelősségére!
Ha jelentős haszonra tesz szert valaki ennek hasznosításából és meg kívánja velem osztani, az megtalálja a módját… Oszi