BPO-700 Creative Commons License 2004.02.16 0 0 488
A 49-ES VILLAMOS KÖZLEKEDÉS TÖRTÉNETE 1920-AS ÉVEK VÉGÉTŐL NAPJAINKIG:

1920-as évek végén
A 49-es villamosok Déli pályaudvar – Margit híd – Kiskörút – Szabadság híd – Kelenföldi pályaudvar útvonalon közlekedtek.

1930-as évek végén
A 49A jelzésű villamosok Kálvin tér – Szabadság híd – Kelenföldi pályaudvar útvonalon közlekedtek.

1940-es évek közepén
A 49-es villamosok Berlini (Nyugati) tér – Kiskörút – Szabadság híd – Kelenföldi pályaudvar útvonalon közlekedtek

1944.
A 49-es és a 49A jelzésű villamosjáratok megszűntek.

1945.0719.
A 49-es villamosok Jászai Mari tér – Kiskörút – Kálvin tér útvonalon közlekedtek.

1945.07.21.
A 49-es villamosok már Jászai Mari tér – Kiskörút – Belgrád rakpart – Eskü (Március 15.) tér útvonalon közlekedtek.

1946.01.12.
A 49-es villamosok Marx (Nyugati) tér és Kálvin tér között közlekedtek.

1946.03.16.
A 49-es villamosok Marx (Nyugati) tér – Kiskörút – Belgrád rakpart – Erzsébet híd, pesti hídfő útvonalon közlekedtek.

1946.04.18.
A 49-es villamosok Marx (Nyugati) tér – Kiskörút – Petőfi pontonhíd útvonalon közlekedtek.

1946.05.27.
A 49-es villamosok Jászai Mari tér – Marx (Nyugati) tér – Kiskörút – Belgrád rakpart – Erzsébet híd, pesti hídfő útvonalon közlekedtek.

1946.08.20.
A 49-es villamosok Marx (Nyugati) tér – Kiskörút – Szabadság híd – Bartók Béla út – Kelenföldi pályaudvar útvonalon közlekedtek.

1972.12.31.
A 49É jelzésű éjszakai villamosok Moszkva tér – Krisztina körút – Bartók Béla út – Kelenföldi pályaudvar útvonalon közlekedtek.

1980.10.17.
A 49-es villamosok Deák Ferenc tér – Szabadság híd – Kelenföldi pályaudvar útvonalon közlekedtek.

1996.03.31.
A 49É jelzésű éjszakai villamosjárat megszűnt.
/Pótlására 49É jelzésű éjszakai autóbuszjárat közleledett./

---

Akinek pontosabb adata van, kérem, írja meg!

Köszönöm!

BPO-700

Előzmény: ARIBOY (485)