"A mai robbanó motorok kipuffogó gázai 800-900 fokosak. "
Ez igaz, bár a kipufogódobban/csőben azért alaposan lehülnek (8-900 fok már sárga/fehér izzás hőmérséklete), de mi köze ennek a vízbontáshoz ? Ha hidrogénnel hajtanál motort, akkoris ugyanennyi (ha nem magasabb) lenne a távozó gázok hőmérséklete.
"Így, megfelelő technológiával 90% feletti hatásfokot is el lehetne érni. "
"Megfelelő technológiával" sok mindent el lehet(ne) érni, de miből gondolod, hogy a diafragmás módszer hatásfok elérné az elektromos vízbontás hatásfokát..?
Már ha egyátalán működne.
1.) ha a hidrogénionok át is jutnak a diafragmán, hogy jutnak át az atomtörzshez tartozó elektronok ?
A hidrogénion magában csak egy proton, abból nem lesz hidrogéngáz.. az oxigénről le kell szakítani két darab elektront, és azt is a hidrogénionok után küldeni, a diafragmán át.
2.) ahogy egy hidrogénion átjut a diafragmán, úgy a diafragma "túloldalán" már egy pozitív töltés lesz, az innensőn meg negatív. A második hidrogéniont már a negatív töltésű oldalról kell átpaszírozni a pozitív töltésü oldalra.. az ellentétes töltések vonzzák egymást. Mi lenne a hajtóereje annak, hogy egy pozitív töltés elszakadjon egy alaposan negatív töltésű (vonzó) halmaztól, és csatlakozzon egy alaposan pozitív töltésű (taszító) halmazhoz..?
3.) ahhoz, hogy a molekulákat kapjál, csökkenteni kell a hőmérsékletet. Ahogy a hidrogén átjutott a diafragmán egy egyik oldalra, ugyanúgy vissza is jut a másik oldalra. Energetikailag sokkal kedvezőbb, ha H2O keletkezik, mint ha H2 és O2. Miért menne a folyamat az energetikailag kedvezőtlenebb irányba..?
4.) mellesleg szerintem az ionizálódott vízből származó hidrogénatomok nem H+, hanem H3O+ formájában vannak jelen, még 600 fokon is.
Érdekes ötlet, de ennyi erővel a CuSO4 oldatba is tehetsz olyan diafragmát, ami csak a SO4 ionokat engedi át (ilyen létezik is - nagy könnyebbség..! :), és az elméleted szerint így két külön térrészbe szét tudnánk választani a töltéseket -> elektromos áramot nyerhetnénk.
Természetesen ez sem működik, de ezt talán egyszerűbb kipróbálni.. :)
Üdv: Petike