BPO-700 Creative Commons License 2004.01.25 0 0 399
A 10-ES VILLAMOS KÖZLEKEDÉS TÖRTÉNETE 1906-TÓL NAPJAINKIG (1985):

1906.11.06.
Megindult a Szabadság tér – Nagymező utca – Városliget útvonalon a villamos közlekedés.

1910.
A vonal 10-es jelzést kapott.

1920-as évek végén
A 10-es villamosok Aréna (Dózsa György) út, aluljáró – Király utca – Nagymező utca – Szabadság tér – Kossuth Lajos tér útvonalon közlekedtek.

1930-as évek végén
A 10-es villamosok Városliget – Király utca – gróf Klebelsberg utca útvonalon közlekedtek.

1944.
A 10-es villamosjárat – Budapest ostroma miatt – megszűnt.

1946.02.14.
A 10-es villamosok Városliget – Király utca – Kossuth Lajos tér útvonalon közlekedtek.

1949.12.11.
A 10-es villamosjárat megszűnt.
/Ezen a vonalon 70-es trolibuszok közlekedtek tovább./

1950.
A 10-es villamosok Újpest, Víztorony és Újpest, Fóti út között közlekedtek.

1954.09.06.
A 10-es villamosok Újpest, Víztorony – Árpád út – Váci út – Váci út – Megyer, Csárda útvonalon közlekedtek.

?
Az alábbi járatok indultak el:
--- 10A jelzéssel Újpest, Víztorony és Újpest, Fóti út között.
--- 10B jelzéssel Újpest, Víztorony és Egyessült Izzó között.

1955.
A 10A jelzésű villamosok Rákospalota, Kossuth utca és Újpest, Fóti út között közlekedtek.

1961.
A 10B jelzésű villamosjárat megszűnt.

?
A 10A jelzésű villamosjárat megszűnt.

1985.05.31.
A 10-es villamosjárat megszűnt.
/Pótlására a 104-es autóbuszok közlekedtek./

---

Akinek pontosabb adata van, kérem, írja meg!

Köszönöm!

BPO-700