BPO-700 Creative Commons License 2004.01.25 0 0 389
A CSEPELI GYORSVASÚT KÖZLEKEDÉS TÖRTÉNETE 1912-TŐL NAPJAINKIG:

1912.05.26.
Megindult a közlekedés Erzsébetfalva – Gubacsi híd – Csepel között.

1938.10.24.
Pacsirtatelep és Csepel között napi 110 BHÉV vonattal közvetlen járat indult meg.

1944.
A HÉV-közlekedés megszűnt.

1945.03.26.
Újra megindult a közlekedés Pesterzsébet és Csepel között.

1951.04.30.
Az alábbi forgalmi változások történtek:
--- A Boráros tér és Csepel között megindult a közlekedés.
--- A Közvágóhíd – Gubacsi híd – Csepel vonal megszűnt.
--- A Pacsirtatelep – Csepel HÉV-vonal megszűnt.
/Pótlására „C” jelzésű autóbusz közlekedett./

1950-es évek közepén
Tervbe vették a vonal meghosszabbítását Ráckevéig, illetve Makádig.
/Azonban a kivitelezésre nem került sor, ezt a hiányt a 38-as autóbuszokkal oldották meg./

1959.01.01.
Határ út és Csepel között megindult a közlekedés.

1959.12.20.
Csepel és Hárosi iskola között egy vágányon is megindult a HÉV-közlekedés dízel-vontatással.

1965.11.19.
Az egy vágányú szakaszt megszűnt.

1978.11.01.
A Határ út és Csepel közötti vonal megszűnt.

1987.
Tervbe vették a vonal két iárnyú meghosszabbítását: Kálvin tér – Boráros tér – Csepel – Kavicsos tó
/Azonban ez a terv sem valósult meg./

---

Akinek pontosabb adata van, kérem, írja meg!

Köszönöm!

BPO-700