Phoere Creative Commons License 2004.01.19 0 0 266
Egy ismerősünk a Total-nál dolgozik és kíváncsiságból elküldött laborba olajmintát, amely kb. 15000 km utáni cseréből származik. (Renault Mégane-ból került ki, ami szintén 30 ezres csereperiódusú).

A Renault-szervízben is szeretik cseréltetni az olajat párezer km után azzal az indokkal, hogy bejáratós motor, még fém por kerül az olajba stb.

Nos a labor eredmény érdekes volt: a mintában semmilyen fémszemcse nem volt, ellenben az olaj tulajdonságai kifejezetten a fáradás jeleit mutatták. Tehát a futásteljesítmény miatt hasznos volt a csere.

Tehát szerintem 9000-nél ne cseréld le. Ha jól tudom, az Opelnél 1 év a szervizciklus. Ha addig nem futsz vele többet 20000-nél, hagyjad, de ha igen, akkor félidőben célszerű cserélni.

Ha spórolni akarsz, ezt a cserét NE márkaszervízben csináltasd, hanem vegyél meg mindent (olaj, szűrő) és valahol máshol cseréltesd le az olajat. Ez nem érinthet semmi garanciát vagy szervizelési előírást.

Előzmény: waters (262)