"nem megoldás, hogy erre most én is mondok személyedre valami jó velőset" - nem a személyedre mondtam, hanem arra, ami a mondatból átjön. nem én neveztem harácsolók és kurválkodók gyülekezetének en bloc az egész budai hegyvidéket. ha ez nem belőled jön, akkor a megjegyzésem nem rólad szól, és nincs köztünk semmi difi.
"teljesen független a rakparttól " eleddig úgy tűnt, hogy a rakpart alternatívájaként ajánlod.
"Most azt állítom, hogy ezek a telkek értéküket vesztik, mint lakótelkek és értékük sokszorosára növekszik, mint intézményi, kereskedelmi, szolgáltatási stb. terület." és vajon kell-e ide intézményeket, szolgáltatókat telepíteni? és ha igen, milyeneket? nagyforgalmú utak mentén milyen intézmények és szolgáltatók települnek meg? és jó-e az a budaiaknak? vagy ha nem jó, de "magasabb érdekből" szükséges, nem hasonlítható-e ez mindjárt a rakpart ügyéhez, aholis a rakpartot nézegető polgárok és a rakpartot közlekedésre használó perioikoszok "magasabb érdekei" ütköznek.
"Most nem arról van szó, hogy holnap megindulnak a munkagépek, hanem arról, hogy kezdjünk el beszélni egy budai hegyvidéki harántoló útról a városhatáron belül, akkor van rá esély, hogy 100 év alatt ez bekerül a köztudatba és egyenrangú alternatívájává válik a rakpartnak"
1., attól, hogy beszélünk róla, nem kerül be a köztudatba.
2., ha döntés születik róla, kijelölik a nyomvonalat, közzéteszik, de nem épül semmi, egy idő után az ottlakók, vagy oda költözők nem lesznek hajlandók/képesek ezt beárazni ingatlanjaikba. Amikor káposztásmegyer2 felépült már régen tudott volt, hogy tt fog menni egyszercsak az m0. ennek ellenére amikor épülni kezdett jöttek a perek, az újabb és újabb környezetvédelmi ijesztgetés, meg a siránkozás, hogy csökken a lakóingatlanok értéke.
szerinted ha holnap valaki úgy dönt, hogy egy kertvárost átminősít gyorsforgalmi úttá, és 100 év múlva megépíti, hogyan fogja elbírálni, hogy az ebből keletkező értékvesztést hogyan terheli (kompenzálja) rá a végig ottlakó, az időközben eladó, és az időközben vásárló ingatlantulajdonosokra?
3., száz év múlva nagyon késő lesz. ha addig nem történik valami az autóforgalommal, akkor már lehet, hogy semmit nem is kell csinálni, mert vagy mindenki űrhajóval jár dolgozni, vagy minden sarkon metróállomás van, vagy a globális felmelegedés hatására úgy dönt a törzsi tanács, hogy a sivatagba nem kell autósztráda.
a hegyvidéki terület feltáróútjait meg nem kell összekeverni a nagyforgalmú átmenőúttal, mert más a funkciójuk, az irányuk, a kiépítésük és az előnyük. nem vitás egyébként, hogy szükség lenne rájuk, de azoknak tényleg semmi közük a rakparthoz.
"Megéri az autómentes rakpartot a Pécsig érő autópálya, vagy sem? " ezen tényleg lehet vitatkozni, csak tök felesleges.
de, hogy ne legyenek köztünk félreértések, vázold már légyszi, hogy milyen alternatívát kínálnál egy nagyobb áteresztőképességű rakparti útnak.