Erről eddig nem hallottam.
Újabb zseniális ötlet szeretett kormányunktól. :((
Így akarják betartani az ígért mittudoménhányszáz kilométer gyorsforgalmi út építését?? Mert akkor ez a kormányprogram igen sokba fog nekünk kerülni. Nem azonnal, hanem hosszútávon.
Most akkor megint elő fog állni majdnem ugyanaz a helyzet, mint az M5-nél. Csak itt még többet kell bepótolni majd költségvetési pénzből, hiszen a matrica díja a fenntartást is alig fedezi.
Tehát a kormány a koncesszió ideje alatt üzemeltetési támogatás címén fogja visszafizetni a koncesszornak az építési költségeket. Ez azért zseniális, mert így legalább a kivitelezés is drágább lesz és a koncesszió időtartama alatt sem tervezhető előre a fizetendő összeg, hiszen nem kölcsöntörlesztésről, hanem üzemeltetési támogatásról lesz szó.
Az egy részletes elemző munka tárgyát képezhetné, hogy melyik módszer éri meg jobban: Koncesszióban építteni, 2006 év végi átadással vagy állami pénzből egy pár évvel később? Nagyon kíváncsi lennék arra, vajon készült-e ilyen tanulmány? Csak mert ha építkezésről van szó, csak úgy röpködnek a milliárdok, ha meg egy néhány milliós tanulmányt kellene kifizetni, amely alapján el lehetne dönteni akár több tíz millárd forint sorsát, akkor arra nincs pénz. :((
Most hirtelen felindulásból ennyit.
Persze biztosan nincs igazam. :)