BPO-700 Creative Commons License 2004.01.07 0 0 200
A 47-ES AUTÓBUSZ-CSALÁD KÖZLEKEDÉS TÖRTÉNETE 1948-TÓL NAPJAINKIG:

1948.11.08.
A 47-es autóbuszok Bosnyák tér – Nagy Lajos király útja – Füredi utca – Rákosi út – Árpádföld útvonalon közlekedtek.
/Ezen a vonalon korábban 201-es jelzéssel közlekedtek./

1949.06.20.
A 47-es autóbuszjárat – kevés utas igénybevétel miatt – megszűnt.

1950.07.24.
A 47-es autóbuszok Újpest, városnegyed és Külső Váci úti ipartelep (Egyesült Izzó) között közlekedtek.

1950.10.21.
A 47-es autóbuszok Hubay Jenő tér és Váci út között közlekedtek.

1950-es évek második felében
A 47-es autóbuszok immár Rákospalota, Kozák térről indultak Váci út felé.

1959.07.13.
A 47-es járatot átszervezték gyorsjárattá és új betétjárat közlekedett:
--- 147-es gyors jelzéssel Rákospalota, Kozák tér és Újpest, Egyesült Izzó között;
--- 147A jelzésű gyorsjárat Rákospalota, Sződliget utca és Újpest, Egyesült Izzó között.

?
Az alábbi forgalmi változás történt:
--- A 147-es gyorsjáratot vissza minősítették alapjárattá (47) és Újpest, Szilágyi utcától közlekedtek;
--- A 147A jelzésű gyorsjáratot 47A (betét, de nem gyorsjáratú) jelzésre módosították és szintén Újpest, Szilágyi utcától közlekedtek.
/Figyelem! A 47-es autóbuszok Megyeri út – Váci út – Fóti utca körforgalomban, míg a 47A autóbusz csak Fóti út – Váci út útvonalon (Megyeri utat nem érintve) közlekedtek!/

1971.02.11.
A 47-es és a 47A jelzésű autóbuszok az Újpest, Szilágyi utcában az új középperonos végállomásról indultak.

?
A 47A jelzésű autóbuszjárat megszűnt.

1981.02.02.
A 147-es autóbuszok Újpest, István tér és Megyer, Január 10. tér között közlekedtek.
/Ezen a vonalon korábban 8-as villamosok közlekedtek./

1990.12.11.
A 147-es autóbuszok Újpest, Központ és Újpest, Megyeri út között közlekedtek, Baross utcán át.

1991.09.01.
A 147-es autóbuszok …Fóti út – Fiumei út – Juliánus barát (Hám Kálmán) utca – Megyeri út… útvonalon közlekedtek.

---

Akinek pontosabb adata van, kérem, írja meg!

Köszönöm!

BPO-700