paul2 Creative Commons License 2004.01.07 0 0 295
A szokásos hajónál egyszerűbb konstrukciót képzelek el, egy lapos fenekű bárkát, ahol a hajófenék pallói keresztben futnak, rajtuk hosszában fekszik a durván kimunkált obeliszk. Az obeliszk két oldalán és a fenék szélein futó gerendák tartják össze a tákolmányt. Fedélzet, felépítmény, egyéb haszontalanságok a hasznos teherhez képest minimális mennyiségben. (Ez abszolút értékben pár tonna is lehet a hajósokkal együtt. Az 5*20 méter egész tűrhető becslés, mert a hajó maga messze kevesebb 100 tonnánál, szerintem 20 tonna körül lehet.

Az obeliszk szállítása egyedi projekt, tehát belefér az is, hogy a megfelelő vízszinthez igazítsák az ütemezését. Magas vízállás esetén az egyébkánt árvízmentes felállítási hely némi extra csatornával egészen jól megközelíthető lehet. Valamennyi zsilipelés még elviselhető a meglevő építményeken, de semmiképp nem jelentős magasságokban. A követ kiemelni nem kell, a hajó részbeni szétbontásával egyszerűen ki kell húzni belőle. A húzásnál nem feltétlen kell azokat a korlátokat betartani, mint a magköveknél, ahol a folyamatos haladás fontos. Tehát itt tarthatnak akár negyedóránként is pihenőt, azaz az egy emberre jutó erőkifejtés lehet nagyobb. A száz tonnás kő ezer fő alatti létszámmal mozgatható. Csak el ne törjön!!

Előzmény: AugustvonMackensen (261)