Blöky Creative Commons License 2004.01.05 0 0 177
"1949.07.20.
A 20-as autóbuszok útvonalát Újpest, Mátyás térig hosszabbították meg.

1970.11.15.
Az alábbi forgalmi változás történt:
--- A 20-as autóbuszok Keleti pályaudvar és között közlekedtek;
--- A 20A jelzésű autóbuszok Keleti pu. és között közlekedtek."

Hol is az a Mátyás tér?

Azért a kettő között történt egy s más pl. 1960 körül:
20 Keleti pu. - Dózsa Gy. út - Vágány u. - Mautner S. (= Szt.László) u. - Szabadságharcosok útja (= Berlini u.) - Rózsa u. - József A.u. (vissza Jókai u.) - Bajcsy-Zsilinszky (= István út) - Pamutgyár u. - Fóti út, körforg. (vissza Nádor u. - Vécsey u.)

A Reitter Ferenc u. átadása után, 1965-ben:
20: ... - Vágány u. - Reitter F.u. - Dolmány u. - Béke út - Leibstück Mária u. - Ősz u. (vagy Tél u.?) - Rózsa u. - ...
20A: Keleti pu. - ... - Reitter F.u. - Balzsam u. - Szabadságharcosok útja - ... - István tér

1967(?): a 20-as és a 30-as autóbusz a Dolmány u. helyett a Gyöngyösi utcán közlekedik.

"1975.09.01.
20Y jelzéssel Keleti pályaudvar és Landler Jenő Járműjavítóüzem között közlekedett.
/Az újpesti szakaszon korábban 14-es villamos közlekedett./"

Nem. Angyalföld forg.tp. - ... - Elem u. - Istvánteleki út - Szilágyi u. volt az első útvonalvariáció.

"1977.01.01.
Az alábbi viszonylatszámváltozások történtek:
20Y => 120"

Emlékezetem szerint:
20A => 120
20Y => 121

Előzmény: BPO-700 (166)