BPO-700 Creative Commons License 2004.01.04 0 0 164
1. A 20-asról hamarosan fogsz majd olvasni!

2. Most, hogy írod, tényleg volt valamilyen buszjárat ami (városból nézve) balra ment a kútnál! Valamikor gyerekkoromban személyesen is láttam, de nem tudom, hogy menetrendszerinti, vagy különjárati volt! Erre konkréttan nem tudok válaszolni. Szerintem akkoriban valamilyen alkalmi járat volt...

3. Hosszú ideig az alábbi expresszjáratok közlekedtek:
40E Móricz Zsigmond körtér - Budaörsi lakótelep (rövid ideig nem közlekedett)
41E => 41gy Kosztolányi Dezső tér - Örmező lakótelep
54E => 54gy Határ út - Pestszentimre
56E => 56gy Moszkva tér - Hűvösvölgy
61E Örs vezér tere - Rákoskeresztúr
73E => 73gy Keleti pályaudvar - Újpalota
140E Móricz Zsigmond körtér - Törökugrató

Sokáig a 61E járat volt egyedül, mert a többi vonalakat vagy a menetidőt, vagy a kevés utasigénybevétel miatt meg kellett szűntetni! Aztán a 40E járatot ismét beindították, M1-M7 autópályán át! Budaörs Önkormányzatnak köszönhetően 140E is jár, szintén autópályán át!
Tehát jelenleg 3 expresszjárat közlekedik "E" jelzéssel: 40E, 61E, 140E.
Ebből a 61E az olyan járat, mely két végállomás között nem áll meg!!!

Ne felejtsük el, hogy az alábbi járatok is ezt funkcionálják (viszont ezeknek a vonalaknak a külső szakaszain több megállójuk van!), melyeket zónázó expresszjáratoknak nevezik:
176gy
Alacska-busz
Gloriett-busz (bár most viták vannak az új nyomvonal vezetése miatt!)
Pólus-busz (szerződéses céljárat)
Rákoskert-busz
Tétény-busz (egyre több megállóval)

Előzmény: v86 (162)