kristo4otds Creative Commons License 2003.12.17 0 0 84
Háát(-tal nem kezdünk mondatot) ez nagyon tipusfüggő, én spec semmivel sem szívok jobban a dízellel, mint a benyással, sokkal kevésbé érzékeny az üzemanyagra mint a benzinesek. Maga a működési elv is igénytelenebb mint a benzines. Alapból nincs szükség elektromosságra, ami rengeteg hibalehetőséget kizár. Azért az újjabb dízelek használnak elektronikát az adagolo vezérléséhez(az enyém is) de az mégsem áll meg mint a gyújtás ami beázik. Elvileg a dízel minden dzsuva olajszármazékkal elpöfög Az egy speciális eset, hogy az enyém megsértődik az omvre, valószínűbb egyébként az, hogy ez a hiba az autó korából adódik, ismerek másokat akinek ugyan ez a tipus van és neki nem válogatós a verdája. Az enyém szerintem csendes, és az eggyel újjabb ötös bmw még csendessebb. A céges benzines 1.6í16v escort sokkal hangossabb az enyémnél pedig az csak két éves. Ami mellette szól, sokkal tartósabb egy dízel, csak azt nem szabad elfelejteni, hogy aki dízelt vesz az jár is vele tehát mindben sok a km. Az enyém nem is rezeg mint a bkv-busz, ez is már csak a nagyon öreg dízelek sajátossága. A nagynyomásúak még gyerekcipőben járnak szerintem, de a vw 1.9pdtdi nagyon komoly, döbbenetes, az tudja mint az enyém lóerőben és nyomatékban, és az nem kevés attól a "pici" motortól. cserébe nem is nehéz kasztnikba pakolják. A rönyő nagynyomásújáról meg csak rosszat hallottam, nekik nem sikerült.
Igaziból nem szeretnék senkit meggyőzni, hogy dízel vagy benzines, kinek mi teccik azt vegye meg. Az egyik ezért jó a másik meg azért.
ámen
Előzmény: S.Zola (83)