BPO-700 Creative Commons License 2003.11.11 0 0 27
„Ha nem vagyok indiszkrét, honnan tudsz ilyen sokmindent? Van otthon egy ménkű sok régi menetrended?”

:)
Hmmm! Nem vagy az, mert nem titkos!
Én immár 28-29 éve megszállott vonalhálózat-gyűjtő vagyok...!

Ami a 16-os villamost illeti...

A 16-os villamos közlekedéstörténete ?-tól napjainkig

1899.
Rókus Kórház és Népliget között közlekedett.
1904.10.01.
A vonalat Népligettől Baross utcán, pesti Dunaparton, és Újpesti rakparton át hosszabbították meg.
1910.
A vonal 16-os jelzést kapott.
1911.04.25.
A 16-os villamos tovább ment a Dráva utcán át a Váci útig.
1920-as évek végén
A 16-os villamos Orczy tér - Baross utca - Ferenc József (Belgrád) rakpart - Kossuth Lajos tér - Rudolf (Jászai Mari) tér útvonalon közlekedett.
1930-as évek végén
--- A 16-os villamos Simor (Vajda Péter) utca - Golgota út - Baross utca - Rudolf Trónörökös (Jászai Mari) tér;
--- A 16A jelzésű villamos Eskű (Március 15-e) tér - Rudolf Trónörökös (Jászai Mari) tér útvonalon közlekedett.
///Nem sokkal később megszűnt!///
1936.02.16.
16A jelzéssel villamos-betétjárat közlekedett Jászai Mari tér és Eskü (Március 15-e) tér között.
1942.12.14.
A 16A viszonylatjelzését 2-es számra változtatták.
1944.09.27.
Budapest ostroma miatt az alábbi változás történt:
--- A 16-os villamos Orczy tér és Eskű (Március 15-e) között közlekedett;
--- A 16A jelzésű villamos megszűnt.
1945.08.12.
Újra járt a 16-os villamos ezúttal Orczy tér - Baross utca - Kálvin tér útvonalon.
1946.04.23.
Újra járt a 16A jelzésű villamos (Népliget - Vilám utca - Orczy tér).
1946.05.10.
A 16-os és a 16A jelzésű villamos összevonásával az alábbi változás történt:
--- 16: Népliget - Orczy tér - Kálvin tér;
--- 16A: megszűnt.
1946.06.17.
A 16-os villamos - a Simor (Vajda Péter) utcai iparvágány építése miatt - Kálvin tértől csak az Orczy térig közlekedett.
1946.11.17.
A 16-os villamos - az iparvágány-építés befejeztével - ismét Népligetig közlekedett.
1947.11.30.
Ismét közlekedett a 16A jelű villamos ezúttal Orczy tér és Kálvin tér között.
1949.07.22.
A Baross utcai torkolatban kialakított fejvégállomástól közlekedett a 16-os (Népliget felé) és a 16A (Orczy tér felé) villamos.
1953.09.21.
A 16-os és a 16A jelzésű villamosjárat megszűnik.
1958-ban
A 16-os villamosok Marx (Nyugati) tér - Lehel út - Gyöngyösi utca útvonalon, szükség szerint közlekedett.
1961.
A 16-os villamosjárat megszűnik.

---

Akinek pontosabb adata van, kérem írja meg!

Köszönöm!

BPO-700

Előzmény: Blöky (24)