gergo9 Creative Commons License 2003.10.24 0 0 546
Talán mégsem egészen :))
Annak idején én (is) felhoztam a témát. A gond nem a levegő és a réz oxiádciójából adódik.(hiszen éppen ezért kell rézcső), hanem a szerelés során bennrekedt levegő víztartalmából (pára) és a hűtőgáz (ami szerintem klórtartalmú) kémiai egyesüléséből keletkező savból. (Talán emlékeztek a kémiaórákra, hogy amikor klórgázt engedünk a vízbe, akkor sósav keletkezik. (nagyjából :)) Ez a folyamat hasonló a savasesőképződéshez, amikor az autó kipufogógázok és egyéb gyárkémények gázai és a légköri pára keveredéséből savaseső lesz.
Ezért kell előtte vákumolni, mert ha nincs bent levegő, akkor víz sem, és így nincs savképződés sem ami megnyekkenti a gépet.
Akkoriban (most is)azért paráztam, hogy ez tényleg olyan komoly-e mint ahogy a Colombus klímás cikk írta, vagy csak egy jó marketingfogás. …lehet hogy tavasszal vákomozok :))