DJ. Bakter Creative Commons License 2003.09.23 0 0 312
fedvény
"A 2x1 sávos M7 is autóút volt (irányonként csak 1 sáv, de nincs szintbeni kereszteződés); viszont a 8-as út egy szakasza is autóút, ahol pedig 2x2 sáv van, de van szintbeni keresztezés."

Továbbá el lehet azon is elmélkedni, hogy mekkora kapacitásnövekedést eredményez már csak az, hogy a meglévő utat 2x2 vagy 4 sávosra építjük át.
Látható pl., hogy Zamárdi, M7 végcsomópont és Balatonszárszó között a 2x2 sávos úton mennyivel kisebb a kihasználtság, mint az utána, Balatonszárszó-Balatonlelle 2x1 sávos úton. Pedig a forgalom tkp. ugyanakkora.

Ezt nem csak a térképről lehet lenézni - aki járt már ilyen úton, érezni a különbséget, hogy nem akasztja meg egy teherautó az egész kocsioszlopot, hanem a másik sávban könnyen lehet előzni.
Ilyen szakasz a 6-os út 63.sz. út csomópontja és az 56.sz. út csomópontja között, vagy a 4 sz. út Szolnok-Törökszentmiklós négynyomú szakasza is. Szinte "kiürül" az út ezeken a szakaszokon, noha a forgalom konstans marad az előző, 2x1 sávos útszakaszhoz képest.

Ily módon pl. a 4.sz. főút Hajdúszoboszló-Nyíregyháza szakaszára ráférne egy 2x2 vagy 4 sávosítás.
Ezeken a szakaszokon ui. nem fog segíteni az M3, M35 autópálya, mert nem a tranzit, hanem a két város közötti, illetve a városok és a falvak közötti helyi forgalom használja, az pedig nem megy az autópályára fel, mert
a./ nem is arra vezet
b./ nem fizet érte.

Előzmény: DJ. Bakter (311)