DJ. Bakter Creative Commons License 2003.09.23 0 0 311
Sziasztok,

Átteleportálódtam a vasútmániásból, mert az ott már kezdett OFF lenni...

v_peti (93579): "Autópálya: Bp-Szolnok: Itt tényleg kell fejleszteni, de csak autóutat! De M.P. olyan sok autópályát igért, ami csak úgy jönne ki, ha itt is az lenne. (A politikusi igérgetések valóságtartalma az más tészta.)"

Gödény:"Amit ígértek, abban autópálya és autóút vegyesen szerepelt."

Az autópálya olyan osztottpályás út, melyen legalább két sáv van irányonként, és a becsatlakozás (kiválás) teljesen szabályozott módon (azaz fonódási szakaszként megvalósuló gyorsító/lassító sávval) valósul meg. Nincsenek szintbeni keresztezések és nem engedélyezett a szomszédos területekről a közvetlen becsatlakozás.

Hogy az autóút pontosan mi, arra csak a KRESZ-ben van definíció (vagyis vonatkozó szabályok). Útépítés szempontjából leginkább az, amire kiteszik az "Autóút" KRESZ táblát.

A 2x1 sávos M7 is autóút volt (irányonként csak 1 sáv, de nincs szintbeni kereszteződés); viszont a 8-as út egy szakasza is autóút, ahol pedig 2x2 sáv van, de nincs szintbeni keresztezés.

Az, hogy mi van a Megyó és barátainak elképzelései között, megtekinthető itt.
Kötve hiszem, hogy megvalósul, erre még építési kapacitás sincs - nem hogy pénz -, de a vak is azt mondta...maj' megláttyuk
Ebben viszont nincs semmilyen M4 terv.

Visszatérve a 4-es útra. (Ha már az útépítés topikban vagyunk :-)))
Sajnos a vasútmániásban is belinkelt térképen is látszik, hogy a 4, 5, 10 sz. utakon van a legnagyobb kapacitáshiány az egész országban.

Saját szememmel látom, hogy a 4. sz. úton Vecsés és Üllő között, a pusztában ÁLL a kocsisor, mert a 2x1 sávos átkelési szakaszoknak a csomópontok (lámpák) miatt nincs megfelelő átbocsátóképessége.

A településeket elkerülő szakasz sem jelentene sokat, mert annyira erős a forgalom, hogy nem lehet előzni, egy teherautó megakasztja a forgalmat, még a gyengébb forgalmú irányban is.

A helyzet a 4-40-405 utak csomópontjától, Albertirsától kicsit normálisabb, bár itt is erős a forgalom, viszont itt már készül a 2x2 sávosítása a jelenlegi 4 sz. útnak (különszintű csp-okkal), ami valószínűleg elegendő lesz a forgalom számára, sőt eladható, mint "gyorsforgalmi út". Az igazi azonban az lenne, ha Budapest határától Törökszentmiklós elkerülő végéig lenne egy folyamatos, településeket elkerülő 2x2 sávos út (melynek már elég sok része - igaz, nem 2x2 sávosan, de - megvan.