Szkátó Creative Commons License 2003.08.24 0 0 43
Akkor egy lestrapált Simsonra ültél...
Én mint írtam atyámtól örököltem egy igen megkímélt citromsárga Mustangot 1988-ban. Az a motor gyári állapotú volt, apám csak simogatta.
Én is kíméletesen használtam, tartósan 40 fölött nem mentem vele. Néha meghajtottam, hogy rendesen kiégjen, és ne lustuljon el.
Két év használat után jöttek olyan problémák, hogy az amúgy is kőkemény első teleszkóp beállt, nem rugózott. A berugókar egyre gyakrabban "csúszott", nem lehetett berugni. Állításkor meg a kuplung nem volt tökéletes. (Berugókar állítás- kuplung...éretd!? Melyik torzszülött mérnök tervezte?)
Aztán jött a váltó. Valamelyik része könnyen berágódik, típushiba.
A szerelhetősége meg olyan, hogy már akkor a szerelők többsége berohant a műhelybe a Jawa Mustang szó hallatán....
90-ben ültem át egy 83-as! N51-es Simsonra. Makulátlan gyári állapotú gép volt, egyhén tuningolva. (Hengerfejből a perem egy picit lemarva, kimlő "megreszelve", + a gyárilag 3 sebességes motor kapott egy + sebességi fokozatot. A motor 4-ben 50-nél kb. annyit forgott, mint a gyári áttételezéssel (3-as) 40-nél). Egy osztálytársamtól vettem. Új dugó és gyűrű volt benne megvételkor. Ezt a motort 97-ben ellopták (Szeged), de addig az időpontig csak ment és ment és ment.
Két defektem volt a kopott hátsó gumi miatt (aztán újat vettem rá), és a hibalistának ezzel vége is van, pedig 5-ször nagyobb igénybevételnek volt kitéve, mint a Mustang. Ezt a motort hajtottam rendesen.
Megvételkor a + sebességi fokozatot is le tudta forgatni, így ment 70-et (gyári 3-dik fokozatban 61-62-t ment). Ez az érték a széliránytól független volt, tehát a motor nem pörgött többet...
> 10 000km-t mentem vele, mikor meglovasították. Ekkor már "csak" 65-öt ment 4-ben (a gyár áttétellel továbbra is símán ment 62 körül).
A Mustangnak 60-nál volt a vége, de az előadásmód az ég és föld. A Simson "lazán" forgott, a Mustangnál meg ilyenkor gyilkosnak éreztem magam...
Motort, futóművet, kényelmet összevetve van akkora különbség a két motor között, mint egy Lada (elforgatod szétesés veszélye), és egy 6 hengeres BMW között (6000-nél is "lazán", erölködés nélkül pörög).
A Mustangom 3 litert evett, a Simsonom (valószínűleg a + sebességnek köszönhetően) 2,5-öt, de ez részletkérdés.
Aki mazohista, szeret szerelni, és próbára akarja tenni az idegrendszere határait, az vegyen Mustangot!
Előzmény: sergei (23)