Én is utaztam a 142-esen. Kecskemét alsó pályaudvaron (!) szálltam fel. Szóló Bz volt, de elég jó kihasználtsággal. Sokan szálltak fel Kecskemét-Máriavároson (strandfűrdő) Elég döcögős a vonal. Jó lenne, ha Kecskemét és Lajosmizse között legalább 60-nal menne. Ekkor versenyképesebb lenne. Lajosmizsétől sem sokat gyorsult a sebesség. Úgy érzékeltem, hogy itt sem mentünk többet 60-nál. Lajosmizséig meg még ennyivel sem. (Ott azt hiszem, hogy Bz-nek 40 az engedélyezett sebesség.)
A vonat Csörgős ingaszerelvény volt 5 kocsival. A kocsik elég jó állapotban voltak az átlagos elővárosi kocsikhoz képest. Igaz, nem Bp Nyugatihoz, hanem Szenteshez tartoztak. (Honos Kth: Kecskemét)
A kihasználtság gyenge volt, igaz, szombat délután én sem vártam (sokkal) többet.
Amin meglepődtem: Két állomáson is volt egy rozsdásodó vágány, amit valószínűleg nem használnak vonatkersztre. Viszont a többi állomáson szinte mindenhol lett volna vonatkereszt, ha munkanap van. Nehéz lesz így ütemes elővárosi menetrendet készíteni. (Igaz, a sebességen van mit növelni.)