Rezorr Creative Commons License 2003.07.08 0 0 19
Így visszagondolva szerintem a drága bowdenek ma már jók lennének. Tudjátok,az akkori 11 Ft-os bowdenekkel is "csak" annyi volt a baj,hogy a cinezett végük szakadt le. Mostanában ilyet nem tapasztalni :-)
1980-ban ha jól emléxem,3200 Ft volt újonan a Riga16. Az előszőekben kifelejtettem,hogy a dombokat sosem bírta.Beköpte a gyertyát. Sőt! Olyan gyertyával a Simsonosok vígan pöfögtek,de a Riga be sem indult már,amit ő már egyszer beköpött. Nem tom az okát,ne kérdezzetek.
A lendkerék meg folyamatosan elnyírta az éket. A megszakító újkorában sem volt a helyzet magaslatán.Mindig dadogott a motor nagyobb (~4000 1/perc) :-) fordulaton. lyenkor az is segített,ha kondenzátort cseréltem,de az is,ha megszakítót,ill gyertyát. Egy darabig :-) A kondit már a blokkon kívülra szereltem hosszabb zsinórral. A jobboldali dekni egyik tartócsavarjával rögzítettem kívülről a könnyebb csere érdekében.
Ma már úgy látom a dolgokat,hogy a gyárilak ocsmányul szerelt kismotorokhoz 10-20 Ft-ért árult IGÉNYTELEN alkatrészek miatt utáltatták meg velünk a Rigákat :-(
Ha vkit érdekel,tok mondani "jókat" a JAWA 05 Musztángokról is. Nem szeretnék tovább szapulni szocimotorokat,de szerintem azoknál a Riga-Verhovina azért megbízhatóbb volt ;-)
A Komár ezekhez képest király volt,a Simson S50 meg az ÁLOM! Rigás koromban kipróbálhattam 1 Simsont,és nem tom kifejezni,mit éreztem akkor : nem hittem,hgy ennél jobb mocik létezhetnek a Földön :-) A mai világban meg már szégyen ez a kismotor :-( Már tizenévesek 50 LE-s mocikat próbálnak,és nem értik a régi fílinget :-(
Mi még akkoriban úgy tudtunk száguldozni,amit a motor ment. Ma meg úgy lehet száguldozni,amit az út bír.
Jó,elragadtattam magam,bocs. Tuti nem tom jól kifejezni magam,sorry :-(
Akkor is örülnék most egy Rigának!