Gép-ész Creative Commons License 2003.06.25 0 0 450
Végigolvastam a Két kis ember topicot. Mit mondja, szörnyű eset. És a többi is, amit ott emlegettek.

Ment is a gyilkosozás rendesen. Na ez az, amivel változatlanul nem értek egyet. Nem vagyok hajlandó elfogadni, hogy az országúti 110-120 vagy az autópályán 150-160 nem teszi lehetővé a biztonságos közlekedést.

Milyen halálos balesetek történnek országúton?
-előzés közben frontális ütközés: kábé semmi köze a sebességhatárhoz, egyszerűen az illető nem tud vezetni: kanyarban előz, bukkanóban előz, ködben előz, balfaszul előz, a szembejövő a fék helyett a dudát nyomja, satöbbi
-csákó megcsúszik, lemegy az útról, vagy nekimegy valakinek: szintén semmi köze a megengedett sebességhez, az illető nem az útviszonyoknak megfelelően vezet: vízen-jégen 90nel akarja bevenni a kanyart, szárazon 200zal akarja bevenni a kanyart, satöbbi
-csávó belepukkan a vonatba a tilos jelzésnél: semmi köze a megengedett sebességhez
-műszaki okokból történő balesetek, pl defekt
-egyéb emberi hülyeségből fakadó balesetek: csávó telefonál vezetés közben, világítás nélkül közlekedő járművek, ilyesmi: na itt végülis számítana a sebességhatár, mert esetleg meg tudsz állni 90ről, mielőtt belepukkansz éjszaka a kivilágítatlan traktorba, de itt nehogymá ne a traktoros legyen a hibás

Ezek a balesetek szvsz nem fordulnának elő gyakrabban, ha 110-120ra emelkedne a megengedett sebesség, mert ugyanazok követnék el őket: a kretének, akiknek sose szabadna jogosítványt adni, mert egy fűnyírótraktort sem képesek balesetmentesen elvezetni és az ámokfutó barmok, akiknek teljesen mindegy, hogy mennyi a sebességhatár, mert a 30as táblánál is 200zal mennek. Viszont cserébe az egyszerű, normális ember büntetlenül közlekedhetne azzal a sebességgel, amivel eddig is. És bármilyen kicsi túllépést szigorúan megbüntetnének.

Autópályán kábé ugyanez a helyzet, mert ott tényleg 90% 140-150nel közlekedik, szóval egyszerűen a meglevő helyzetet legalizálnánk. És persze ott sem tolerálnának ezentúl semmilyen sebességtúllépést.

Lakott területen az 50 km/h teljesen megfelelő, ennél gyorsabban tényleg nem kéne menni, ez az, amit én is betartok minimum 95%ban. És ezzel szeintem elkerülöm a balesethelyzetek jelentős részét.

Őszintén megkérdezném az olvtársakat, hogy mondjuk az olyan ember okoz több balesetet, aki országúton és városban konstans 70-80nal közlekedik (a legőrjítőbb autóvezető-típus), vagy én, aki városban betartom az 50et, de országúton 110-120szal közlekedem. És persze normálisan. Nem előzök beláthatatlan útszakaszon, satöbbi.