xyz4567 Creative Commons License 2003.06.25 0 0 438
Többen írták és én egyetértek velük, hogy a súlyos és halálos balesetek okozóinak nagy része is "biztonságosan" tudott vezetni egészen a baleset bekövetkeztéig. A közlekedés egyébként VESZÉLYES ÜZEM, ahogyan ezt minden gyakorlati és elméleti oktató el szokta mondani a tanfolyamokon és a gyakorlati oktatás közben. De miután megszerezték a jogosítványt, ezt nagyon sokan gyorsan elfelejtik. Különösen, ha egy jobb autó kerül a kezük közé.
Azt is említette valaki - akivel szintén egyetértek - hogy az ember érzékszervei, reflexei az evolúció során a kb. maximum 40-50 km/h sebességhez alakultak. Ez azt jelenti, hogy kb. ez az a határ, aminél még gyakorlatilag hibátlanok a reakciók (természetesen életkortól is függ?en), efölött rohamosan (exponenciálisan) romlanak.
Azt is megemlítem, hogy a közlekedés nem autóverseny, nem extra min?ség? autók, nagyon gyakorlott vezet?k vesznek benne részt, hanem mindenféle autó, sokféle képesség? vezet?vel. És egy rendszer mindig akkora "teljesítményre" képes, amekkorára a rendszer leggyengébb eleme. Azt gondolom, hogy ezt nem árt szem el?tt tartani, amikor valaki autóba ül. Az okos és rutinos autóvezet? - bár bízik a saját képességeiben - mindig figyelembe veszi azt, hogy a többiek nem mind kiváló vezet?k, m?szakilag hibátlan és korszer? autókban.
Előzmény: tüzes fal (358)