nemmindegy Creative Commons License 2003.06.24 0 0 362
"miért szívjon az a vezető aki tud vezetni 120-al biztonságosan, azok miatt akik 120-al balesetet okoznak?"

Már ne haragudj de ez egy nagy butaság.
KI DÖNTI EL, hogy ki az, aki 120-szal biztonságosan tud vezetni? Bemondás? Bizottság? Szomszéd? Vizsga?
Pontosan az a lényeg, hogy a szabályok MINDENKIRE vonatkoznak.
Másrészt (már valahol írtam) 80km/h az a sebességhatár (szakártői csoport vizsgálatai, következtetése), ami még átlagos, egészséges ember számára a kezelhető, lereagálható sebességet jelenti. Efölött drasztikusan (exponenciálisan) nő a rizikó. A 120-130 már nagyjából az a sebességhatár, amelynél egy váratlan eseményt gyakorlatilag nem tudsz lereagálni. Gondold csak el, hány halálos baleset lenne, ha átlagosan 100km-enként kapna mindenki egy jobb első defektet? 120-as tempónál azalatt a bizonyos 1 mp alatt kb. 40 métert teszel meg úgy, hogy MÉG SEMMIT NEM CSINÁLTÁL. Az kb. két busz hosszának felel meg. (Azt hiszem...) És ONNAN kezdődik a fékút! (Ami ennél a tempónál még kb. 30-40m ideális, jó esetben!)
Szerintem én elfogadhatóan vezetek a kb. 200-250ezer km-rel és 19 év rutinnal a lábamban-fejemben, mégis azt mondom, NINCS OLYAN AUTÓ (!!!!), amivel a legnagyobb lelki nyugalommal (!!) mennék végig mondjuk Münchentől Hamburgig az autópályán 150-160 fölött a családdal a kocsiban.

Előzmény: tüzes fal (358)