twk004 Creative Commons License 2003.06.19 0 0 2452
Üdv, WarbiRunner!

A hátsó tárcsafékkel az a gond, hogy műszakilag viszonylag könnyen megoldható, bár a 2-dugattyús Skoda-nyereg praktikusabb lenne, mint a 4-dugattyús Wartburg-nyereg (sokkal kevesebb küszködés lenne a fékcsövekkel), de a papír-része, az az ordenáré nagy szívás! Először is: be kell adnod egy átalakítási kérelmet. Ez legutóbb volt 6000 HUF okmánybélyeg, szerintem most több. Aztán, miután ezt kétszer-háromszor elutasítják, majd hosszas könyörgésre engedélyezik (a WRT-k, azaz a Warti motoros Trabantok is ilyen tortúrák voltak...), kell keresned egy okleveles gépészmérnököt (hamarosan az leszek, de kezdésnek nem ilyen forgalombiztonsági kérdést illető tervezést szerenék csinálni...), aki megtervezi neked a hátsó lengőkaron (erősítések, stb.) és a féken adódó átalakításokat. Persze aláírás, teljes felelősség, stb., stb.! No, és ez után elmehetsz vele a Mozaik utcába (persze komplett vizsgára, nemcsak a hátsó féket nézik!), ahol az okosok megnézik, mi is történt ott hátul... De ha belegondolsz, nem biztos, hogy jobb lesz tőle az autód. Még a dobfékkel is blokkol egy erősebb fékezésre. A tárcsával folyton radíroznál, még bekötött LAD (terhelésfüggő fékerőszabályzó) mellett is. Ez akkor lenne hasznos, ha folyamatosan pályán jársz 100-120 km/h között (1.3-asok: 120-140), mert akkor már lassító berendezésnek se túl erős a Wartburg-fék. De hát ez általában csak pár nap az évből, és mi van a többi napon? :o)))))

twk004

Előzmény: WarbiRunner (2448)