Palaczk Creative Commons License 2003.06.13 0 0 70315
Hmmm ... azt mondod , szeretsz vitázni . Node miféle vita az , ahol az álláspontoddal ellenkező érveket egyszerűen ignorálod , á la "Amúgy írhatnak akármit, akkor sem hiszem el :-PPP
Autobild? Pfff..." ? Ez roppantul kúl , de nem vita , hanem monológ ;))) ...

Na mindegy , térjünk rá az érdemi részére ;D !

------------------

Ami a motorokat illeti : megnéztem a linket . Sok hasznos infót tartalmaz , ezért mindenképpen köszi :) , de hiányos . Szó nincs benne pl. a 300-asok 1.4-es benzineséről vagy 1.6-os dízeléről , úgyszintén a 400-asok 1.6-os és 1.8-as motorjáról . Hiányos egyéb szempontból is : egy szóval nem említi pl. a Renault-származást a 400-asok 1721 köbcentis B18-asa , vagy az 1.9-es TD kapcsán . De amúgy tényleg sok jó infó van benne .

Viszont utánavájkáltam a dolognak , és a 40-esek 1.6 , 1.8 és 2.0 benzinesei valóban Volvo-fejlesztések (vicces , hogy még márkaszervízben is hallottam olyat , hogy ezek is Renault-motorok) , csakugyan a 850-es öthengereseiből származnak , mégpedig a 2.4-esből az 1.8-as és a kétliteres (furat/löket ezeknél , illetve a 2.4 öthengeresnél 83x90 mm) , a 2.0 öthengeresből pedig az 1.6-os (furat/löket 81x77 mm) .

Vannak viszont érdekességek , köztük az , ami engem tegnap félrevezetett . Ugyanis szép csendben itt lezajlott egy motor-átadás a fordított irányba : a Renault használt fel a változatosság kedvéért egy Volvo-motort . Ez az , amit tegnap említettem : a Laguna I 2.0 16 V motorja , aminek a paraméterei (űrtartalom , furat , löket , szelepek szöge , injektor típusa stb) teljesen megegyeznek a 40-es Volvo kétliteresével - és hogy még érdekesebb legyen a dolog , ezt a kocsit 95 elején már gyártották ezzel a motorral ! Az viszont most már biztos , hogy a motor a Volvotól származik , még ha ők maguk később is kezdték alkalmazni =:) ...

Két kivétel van a 40-esek motorjai között , ami nem Volvo-fejlesztés : az egyik az 1.9 TD , ami ugyanaz a Renault-motor , ami már a 400-asokban is dolgozott ; a másik pedig az 1.8 i jelzésű , 1834 köbcentis , 125 lóerős direkt befecskendezéses benzines (98 őszétől , ha jól tudom) , ami a Mitsubishi Carisma GDI motorjával azonos , abból vették át .


Előzmény: fargo (70252)